Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 2,4

Produkter
(logga in för att koppla)
Frågan är vad som är nytt i denna kontra 2.3?
*ska in på adobe och se om jag hittar skillnaden*

Verkar stödja Nikon D5000 och Eos 500D nu.
Annars verkar det mest vara rättning av gamla problem utan att dom specificerar vad.

Lightroom 2 Bugs - Fixed
• Web galleries with a Collection Title of six characters would not export or upload
• The crop aspect ratio could revert to the last selected ratio even when reset to original
• The crop aspect ratio in Quick Develop could be lost after a crop adjustment
• The crop aspect ratio lock could be lost after an orientation switch
• Images could preview incorrectly when imported using the MTP/PTP USB protocol
• Sony .ARW files may not have been recognized by Lightroom’s import dialog
• The Japanese language configuration of Lightroom on Mac OS X 10.5 could fail to switch to the print module if the HP B9180 was set as the default printer
• Metadata options that are intended for use were dimmed incorrectly when exporting DNG files
• The Japanese language configuration of Lightroom on Mac OS X was missing a shortcut for “Zoom Out”
• Several translation and shortcut corrections were made for the eight additional languages introduced with Lightroom 2.3

Det verkar ha smugit sig in en ny bug i 2.4, det går inte att få bort att programmet startar automatiskt när man sätter in ett minneskort i datorn. Under preferences / import går det att avmarkera denna funktion, men den kommer tillbaka nästa gång programmet startas. Det finns en tråd om detta (men ingen lösning) på Adobes forum där några, liksom jag själv, upptäckt detta nya problem.

Det verkar ha smugit sig in en ny bug i 2.4, det går inte att få bort att programmet startar automatiskt när man sätter in ett minneskort i datorn. Under preferences / import går det att avmarkera denna funktion, men den kommer tillbaka nästa gång programmet startas. Det finns en tråd om detta (men ingen lösning) på Adobes forum där några, liksom jag själv, upptäckt detta nya problem.

Jag har Windows Vista och där ändrade jag i inställningarna för "Spela upp automatiskt" till "Fråga varje gång" när ett minneskort sätts i kortläsaren.

Jag har Windows Vista och där ändrade jag i inställningarna för "Spela upp automatiskt" till "Fråga varje gång" när ett minneskort sätts i kortläsaren.

Jag har ändrat till "gör inget" för alternativen Bilder och Blandat innehåll, men det hjälper inte. LR startar ändå när minneskortet sätts in.

Har fått problem med återkommande låsningar och krascher sen jag uppgraderade till LR2.4, oftast i samband med att man använder Grad-filtret i Developmodulen men även ibland när jag är i sorteraren. Hade aldrig några problem med 2.2 och 2.3, nån mer som råkat ut för detta?

ANNONS
Götaplatsens Foto