Annons

Lightroom 2020

Produkter
(logga in för att koppla)

Joppe61

Aktiv medlem
Jag har uppdaterat Lightroom med senaste uppdateringen och nu stämmer inte mina utskrifter, färgerna blir helt fel.
bifogar en bild där man tydligt ser skillnaden mellan att låta Lightroom och vald skrivarprofil sköta utskriften (den vänstra bilden och när jag låter skrivaren inställd på Adobe RGB sköta den. (den högra) Den högra stämmer med skärmen, har inte haft problem med detta tidigare så
kan det ha att göra med uppdateringen eller har jag missat något?
0.jpg
 

AWid

Aktiv medlem
Jättesvårt att gissa. Jag har också uppdaterat till senaste versionen av LR (10.0) och utskrifterna funkar utmärkt (Epsonskrivare). Slår in öppna dörrar kanske, men har du angett i LR att utskriften "hanteras av skrivaren" när du låter skrivaren stå för färghanteringen? Annars ser det nästan ut som bläckproblem (den gula) men det kan det väl knappast vara eftersom utskriften som styrs avskrivaren blir bra 😉

Redigerad. Blir tvärt om förstås. Alltså har du stängt av färghanteringen i skrivardrivrutinen när du låter LR sköta färghanteringen?
 
Senast ändrad:

Joppe61

Aktiv medlem
Jättesvårt att gissa. Jag har också uppdaterat till senaste versionen av LR (10.0) och utskrifterna funkar utmärkt (Epsonskrivare). Slår in öppna dörrar kanske, men har du angett i LR att utskriften "hanteras av skrivaren" när du låter skrivaren stå för färghanteringen? Annars ser det nästan ut som bläckproblem (den gula) men det kan det väl knappast vara eftersom utskriften som styrs avskrivaren blir bra 😉

Redigerad. Blir tvärt om förstås. Alltså har du stängt av färghanteringen i skrivardrivrutinen när du låter LR sköta färghanteringen?
Japp, normalt så använder jag icc-profiler till utskriften och det har funkat bra tills nu.
Det är väl egentligen inget problem då utskrifterna blir bra men lite konstigt att det helt plötsligt inte funkar med icc-profiler.
 
ANNONS