Annons

Lightroom-Bildspel och videoclip

Produkter
(logga in för att koppla)

Deblenh

Aktiv medlem
Hej!
Jag envisas med att köra LR bildspel för att visa bilder. Jag tycker det är för omständligt att t ex exportera ut de redigerade bilderna för att sedan visa upp. Helst skulle jag se att LR kunde streama till AirPlay direkt.
Nu till mitt problem. När jag kör videoclip i bildspelsläget blir de så smååå. Spelar jag upp samma i biblioteksmodulen är de mycket större. Men här fungerar inte F (fullskärmsläget) på videslip, bara svart. Men det kanske är ett känt problem.
Jag inser att upplösningen på clip'n spelar roll, men tycker LR borde kunna skala upp... eller ner.

Någon mer som brottats med detta?
 

reboot81

Aktiv medlem
Mina 1920 × 1080 H.264, AAC filmer spelar upp i full upplösning i LR CC 2015.3.
Vad är det för filmklipp (från kamera, upplösning) du har i LR som ser smått ut?
Har du en nyare Mac så kan du spegla datorns skärm till AppleTV. info
 

Deblenh

Aktiv medlem
Tack för svar så långt! Vad jag menar är inte upplösning egentligen utan att jag vill att LR i Bildspel ska fylla ut hela skärmen oavsett vilken upplösning det har. Jag blandar både bilder och clip i olika upplösningar, ibland från systemkameran, ibland från mobilen. Jag ska testa mer ikväll. För övrigt är det LR CC på en ny iMac (med 5k skärm).
 

Deblenh

Aktiv medlem
Efter lite snabbt testande verkar problemet vara att jag kör ett clip som bara är 1280x720 och att LR inte har funktionen att "skala upp" för att fylla hela skärmen när man kör bildspel. Detta i kombination med min skärms höga upplösning. Fungerar troligen likadant med stillbilder.
Lite dåligt av LR att inte ha detta som ett val kan jag tycka.
Jag förstår att kvalitén kan bli lidande. Men visar jag samma clip i Finders snabbvisning kan jag enkelt fylla hela skärmen, eller siza om som jag vill. Och den ser fortfarande relativt ok ut när den täcker hela 27"-skärmen :)
 
ANNONS