Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom CC problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars S

Aktiv medlem
Har just installerat LR CC på en andra PC (Win 7) men fått problem med "develop"-modulen. Inga problem på min första PC (först med Win 7 och senare Win 10).
Problemet: I "grid view" och "Loupe view" är allt som det ska, men då jag öppnar bilden i "Develop" visas den typ posteriserad, med hög kontrast och starka, fel färger. I "detail"-fönstret visas rätt färger.
Har ominstallerat LR, ingen ändring. Har också googlat, finner inget inlägg som behandlar problemet.
Grafikkortet (Intel HD 4000 ska enligt LR vara OK.
Bifogar en bild på en ruin, printscreen av "Loup" och under i "Develop"
Något tips om vad detta beror på?
 

Bilagor

Lars S

Aktiv medlem
Hej, tack för svar!
Lite osäker på vad du menar, om du syftar på "Highlight clipping" och "Shadow clipping", dvs de små rutona i var ände av histogrammet så händer ingenting när jag klickar i eller ur dem.
 

alfin

Aktiv medlem
Prova att koppla ur grafikaccelereringen om du inte gjort det. Uppdatera också till senaste Intel HD drivrutin.
 
ANNONS