Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite inspiration från Kina

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo det kunde vara vackra landskapsbilder om fotografen inte hade vräkt på med så mycket mättnad i bilderna. Nu var flera av bilderna nästan "otittbara"....
Tycker att albumet innan var fascinerande...
 
Seriöst, jag har lite svårt att ta till mig helheten,, har liksom inte så mycket förhållande till den naturen/kulturen..

Känner abs inte lust att åka dit pga de bilderna..

Bara jag som tycker bilderna är bra men inte så mycket mer??

Kanske är jag allt för insnöad i min nordnordiska förkärlek...:)



MVH Niclas,
 
ja vissa människor gillar rött och gult andra gillar blått och grått ... själv i detta gråa vardag gillar jag mycket färg, man blir ju så glad av det :)
 
Linmajon skrev:
Ojoj, totalt sanslöst vackra vyer.
Vet någon exakt var det ligger? [...]
En kvalificerad gissning är att bilderna är tagna utanför Guilin och Yangshou i södra Kina. Kalkstenstopparna på bild två är karakteristiska för just den regionen. Guilin ligger i Guangxi-provinsen ungefär 12h med tåg väster om Guangzhou (precis norr om Hongkong). Tyvärr hade jag inte lika perfekt ljus när jag var där... =)

Niclas: Just de här bilderna kanske inte skall vara det enda skälet att åka till Kina, men det finns så oerhört mycket mer att se. Oerhört vänliga och nyfikna människor, fantastisk natur och otroliga monument (muren, terrakottaarmén osv), dessutom mycket billigt att vara där. Jag kan varmt rekommendera att turista i Kina!
 
Emil-G skrev:

Niclas: Just de här bilderna kanske inte skall vara det enda skälet att åka till Kina, men det finns så oerhört mycket mer att se. Oerhört vänliga och nyfikna människor, fantastisk natur och otroliga monument (muren, terrakottaarmén osv), dessutom mycket billigt att vara där. Jag kan varmt rekommendera att turista i Kina!


Jo, precis så är det säkerligen.

Jag förstår att min "likgiltighet" har att göra med få egentliga referenser/erfarenheter/kunskaper...

Men så kan man ju inte gilla allt lika mycket heller;)

En dag om jag har allt för mycket pengar så kanske jag kommer på tanken att resa dit.


MVH Niclas,
 
Niclasfoto skrev:
[...]
En dag om jag har allt för mycket pengar så kanske jag kommer på tanken att resa dit.
MVH Niclas,
Sex veckor i Kina, inklusive 10 dagar i Tibet kostade mig ca 20000kr totalt, inräknat flyg Göteborg-Peking och Hongkong-Göteborg för ca 7500kr. Tibet kostade i runda slängar 5500kr. 12h tåg kostar 200kr, 12h buss 100kr, mat 3-30kr/portion (nudlar och dumplings ca 3kr, "vanlig" mat ca 10kr, fin restaurang >30kr), öl 2-6kr/st. Boende på vandrarhem 15-60kr/natt.

Riktigt bra bilder Andreas, de får mig att minnas förra våren!
 
Emil-G skrev:
Sex veckor i Kina, inklusive 10 dagar i Tibet kostade mig ca 20000kr totalt, inräknat flyg Göteborg-Peking och Hongkong-Göteborg för ca 7500kr. Tibet kostade i runda slängar 5500kr. 12h tåg kostar 200kr, 12h buss 100kr, mat 3-30kr/portion (nudlar och dumplings ca 3kr, "vanlig" mat ca 10kr, fin restaurang >30kr), öl 2-6kr/st. Boende på vandrarhem 15-60kr/natt.

Riktigt bra bilder Andreas, de får mig att minnas förra våren!


Jovisst. Priserna är inte så farliga,, inte som här där jag köper en Pizza för 230,-NOK..

Det handlar väl om prioriteringar..

Pengar = "Pushfaktor" som knuffar mig att kanske ta steget..

Motiv/lust/anledning = "Pullfaktor" som får mig att dras dit.

Jag tror att båda saknas per idag.


MVH Niclas,
 
Ser reklam för en fotografisk bok här i det senaste nummret av Outdoor Photography.

Boken heter "The Kingdom of the Dragon"

Fotograf Marco Moretti

Är det samma kille som det är prat om här i tråden?

ISBN: 8 8544 0800 7

MVH Niclas,
 
ANNONS