Annons

Liten fotoväska till systemkamera med teleobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

skix3m

Ny medlem
Har en K-M Dynax 5D som jag oftast använder med ett Minolta 75-300 objektiv i fjällen. Undrar om det är någon som vet var man kan få tag på en LITEN, men ordentligt vadderad kameraväska som rymmer detta kit samt ett extra minneskort (CF)?

Lowepros Topload Zoom 2 bör kunna funka bra. Beroende på hur långt objektivet är kan det kanske tom funka med Topload Zoom 1.

Har ingen aning om hur din kamera ser ut, men jag kör min EOS350D + 70-200/4L i en Lowepro Slingshot 200 som har en axelrem - skön - och som gör att man kan få ut kameran utan att ta av sig den. passar perfekt till skidåkning :) Med telezoomen på är det precis att den går i, och då har jag plats för två extra objektiv, motljusskydd, fack för minneskort och extra filter.

peterA

Vet ni vilka kedjor som för Loweproväskorna? Har tittat på dem på nätet och Topload 2:an ser ut att vara precis vad jag letar efter.

/Marcus

De flesta någorlunda välsorterade fotobutiker brukar ha lowepro.
Du kan säkert fråga Focus Trading (http://www.focustrading.se/), som är generalagent om det finns någon butik i din närhet som för lowepro. Annars går det ju att beställa online, från tex cyberphoto eller scandinavian photo, åxå.

Jag är riktigt nöjd med Lowepro Topload Zoom 2.

Får plats med:
EOS 350D
Extra minnekort i fickan i "locket".

+

Alt 1: Tokina 80-400 (motljusskydd i ytterfacket).

Alt 2: Tamron 28-75 inkl motljusskydd samt en Speedlite 420EX i ytterfacket.

Köpte min hos CyberPhoto.

ANNONS
Götaplatsens Foto