Annons

Live view på en iPad?

Produkter
(logga in för att koppla)

typofont

Medlem
Hej!

När jag plåtar kan jag ibland uppleva kamerans (5D Mark II) display att vara otillräcklig. Det kan vara svårt att se exakt var fokus ligger, och om man är flera bakom kameran blir det till slut tröttsamt att alla ska samsas om samma lilla display.

Hade jag haft en laptop hade jag testat EOS Utility, men jag har dessvärre ingen. Jag har däremot en iPad som jag tycker borde fungera på liknande vis.

Jag behöver inte kunna göra några inställningar från ipaden, bara kunna se det kameran ser (alternativt att bilder som tas importeras automatiskt till den). Lite som live view, fast direkt till paddan.

Jag har sett några lösningar som bygger på trådlös teknik, men jag skulle gärna vilja ha en sladd. Dels för att det känns som att det blir mindre krångel, och dels för att det förmodligen blir billigare.

Någon som vet?

Tack!
 
Tack för era svar! Uppskattar det verkligen. Jag får nog inse att det inte funkar med sladd, trots allt.

Har kikat på eye-fi-lösningen och det känns ändå ganska smidigt, trots en del brister som verkar finnas. Och inte så blodigt rent ekonomiskt heller.

Må så gott!
 
ANNONS