Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

LiveView med Canon?

Produkter
(logga in för att koppla)

elbe

Avslutat medlemskap
Hej!

Dom officiella trådarna är väldigt långa och det har förekommit önskemål om lite mer struktur.

Sitter och läser en test om LiveView på 40D, http://www.popphoto.com/cameras/4669/live-view-photography-with-the-canon-eos-40d.html ,
och jag tycker att det är en bra funktion som är mycket användbar för produkt, macro, porträtt m.m när man har kameran på stativ och med möjlighet att fota från dator.

Synpunkter, användbarhet, tips m.m. om LiveView någon? PopPhoto är tydligen "sålda" på LivevIew...

/Leif

LiveView har jag döpt om till Love you!
Satt och tittade på några rådjur på långt håll med LiveView och klickar man två gånger (10 ggr förstoring) får man med mindre än vad cirkeln i mitten visar i sökaren uppförstorat på hela skärmen och canonskärpa. En love you-upplevelse!

Roffe

Senast ändrad:
Hej!

Ingen dum idé! Som en kikare med skärm om man är för långt bort från motivet för en bild. Canon!

/Leif

För mig som plåtar matbilder trådat är det ett jättelyft....Nu blir det möjligt att vända MacBookPro:n mot bordet, och flytta runt prylar samtidigt som jag ser förändringen direkt på skärmen. Tidigare har jag sprungit som en iller fram och tillbaka mellan kamerasökaren och det motiv som plåtas. När man fått upp några rexlexskärmar är detta spring närmast att likna vid orientering.

Tack Canon!...och skicka nu den där 1dsMk3 snabbt!

Testade just på 40D och tiden beror på inställd "Stand by" men om sensorn blir för varm varnar kameran för varm sensor med försämrad bildkvalitet och till sist stängs slutaren av värmeutvecklingen...så länge testade jag dock inte. Om det är annorlunda på 1D vet jag inte...

/Leif

Tycker det är konstigt att inte 1D MkIII fick samma AF-funktion som 40D vid "LiveView" (Finns det inge bättre svenskt ord?).

Men... Nu drar jag till skogs och snön, hoppas jag, på höjderna :)

Trevlig helg!
Leif

ANNONS
Götaplatsens Foto