Annons

Ljusa upp en bild i PS Cs2

Produkter
(logga in för att koppla)

marcus hev

Aktiv medlem
Har ett foto som jag bearbetat i photoshop och sedan skickade för utskrift. När jag fick tillbaka bilden tyckte jag att hela bilden var ett par steg för mörk. De mörka toner som på min datorskärm hade täckning var på pappret nästan helt igensotade, medans de toner som skulle ha en närmast pappersvit ton istället var svagt svagt gråa.

Eftersom jag är en nybörjare på digital bildbehandling och photoshop undrar jag hur jag ska göra för att ljusa upp bilden. Som jag kan se det är det hela bilden som bör förskjutas ett eller två steg uppåt på gråskalan. Under Levels kan man så vitt jag vet bara ställa svart/vitpunkt men inte förskjuta hela bilden mot ljusare. Har jag fel? Hur ska jag annars gå till väga?

Använder CS2

/Marcus

Kalibrera skärmen, håll koll på rätt färgprofiler när du framkallar.

Har du skickat till ett lab som hanterar färgprofiler? expert och liknande gör det inte dock gör Crimson det. Är det expert du framkallar dom hos så pröva att konvertera till sRGB brukar stämma bra då.

Skickar till crimson. Färgprofiler? Bilden är i svartvitt (glömde jag att säga) Behöver man färgprofiler i alla fall? Vad är en färgprofil?

Är som sagt nybörjare

ANNONS
Götaplatsens Foto