Annons

Lowepro Orion trekker II?

Produkter
(logga in för att koppla)

magnus07

Avslutat medlemskap
Har börjat fundera på att köpa en ryggsäck för att lättare kunna ha med kamera o lite andra saker (kläder, dryck mm) när man är ute på utflykter/resor och har då kikat lite på Lowepro Orion Trekker II som jag tycker verkar vara helt okej i både storlek o pris. Tyvärr har jag bara lyckats känna på väskan vid ett tillfälle där jag inte hade min kamera med så jag vet inte hur kameran egentligen får plats med objektivet monterat.

- Vet nån ifall en 350D med Sigmas 18-125 får plats på ett bra sätt i den väskan utan att lägga den "löst" utan mellanväggar som stabiliserar?
- Finns det nån som har några erfarenheter utav den här väskan? På produktsidan här på forumet finns tyvärr ingen recension...

Jag är fullt medveten om att det finns andra väskor som säkert är bättre o självklart större men eftersom jag vill ha en väska som är enkel att ta med o som även rymmer annat än kameran så är det nåt liknande denna som det måste bli. Sen är det ju alltid bra att den ser bra ut oxå...

/ magnus

Jag har ingen ägarerfarenhet av denna men tittade på den innan jag köpte min LowePro Rover Plus AW. Det som fick mig att välja Rovern var att jag är rätt lång och att det gick att justera bärselen för en längre rygg. Men det bästa är avbärarbältet som är riktigt bra. När man har denna typen av väska så har åtminstone jag förmågan att ta med rätt mycket grejer och med det en rätt häftig vikt. Med avbärarbältet på Rovern blir det mycket lättare att bära.

Denna länken kanske kan hjälpa dig med Orion http://www.cambags.com/nikon/d70/backpacks/Lowepro_Orion_Trekker_II.htm

/c

Tack så mkt! Hade försökt hitta lite sidor som visar hur stora saker får plats i den men den där sidan hade jag lyckats missa. Borde ju onekligen få plats men tyvärr inte på det sätt som jag önskar... Hmm, blir nog till att ta med kamera o åka iväg till grannstaden igen känns det som...
Återigen, tackar!

/ magnus

Jag använder en Orion Trekker II för min D70 + 18-70, passar utan problem. Har kameran i det mittersta utrymmet av det nedre facket med objektivet neråt. Flyttade ett par avdelare så att huset vilar på nåt mer än bara objektivet. Tycket det funkar riktigt bra. Facken som blir kvar på vardera sida om kameran är tillräckligt stora för två extra gluggar plus lite annat smått och gott.

Var först inne på att köpa en Mini Trekker eller en Micro Trekker, men min sambo övertalade mig. Med Orion Trekker slipper man blanda ihop barnmat, blöjor, haklappar och annat trevligt med fotoprylarna när man är ute på promenad... :)

På den negativa sidan kan man säg att remmarna kunde vara bredare, men det är ok om man inte lastar den jättetungt. Däremot andas materialet på remmar och rygg inget vidare, det blir väldigt fuktigt om det är varmt ute.

/magnus

ANNONS
Götaplatsens Foto