Annons

Lumix GF2 nytt objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Jag har en lumix gf2 och tycker väldigt mycket om den. ajg har 14 mm fast objektiv men skulle vilja ha ett 14-45 också. är det någon här som har bättre koll än mig på vad för objektiv jag ska välja?
jag är abolut inte främmande inför piratkopior!!

Piratkopior hittar du nog inte många av, vill du har riktigt bra kvalité är det nya 12-35 X du ska ha, men den kostar en bra bit mer än ditt kamerahus.

Är din budget lägre är 14-45 ett helt okej alternativ med, ska tydligen ha bättre skärpa än det nyare 14-42.
Vill du har lite mer omfång finns även olympus 12-50 för en bekväm peng, säkerligen rätt billigt om du kollar annonser då många köpte nya EM-5 med den gluggen bara för att få kameran fortare.

Kan man leva med större objektiv och långsam autofokus men toppskärpa kan man även titta på 4/3 objektiven 14-54/2,8-3,5 version II (stöd för imager AF) (ca 2500-3000:- beg) eller 12-60/2,8-4,0 SWD (ca 4000:- - 5000:- beg). Adapter behövs. Båda är Olympusgluggar. Jag har dessa (fast 14-54 ver ett) och E-3 men för autofokusens, bildstabiliseringens och storlekens skull har jag 14-45 till min G3 ändå. Den är rätt OK men matchar förstås inte de fina 4/3 gluggarna ffa i kantskärpa.

Oj, det är ju verkligen ett högintressant budgetalternativ, den där 14-54. Är autofokusen odräglig?

ANNONS