Annons

LX5 eller LX7?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Å

Aktiv medlem
Tjena!

Har fått ett bra pris på en LX5:a. Undrar nu "hur/vad" skiljer dessa åt rent bild- samt handhavandemässigt?
Är inte behov av 1080-filmande, snabb seriebildtagning eller andra krusiduller.

Är LX7 så pass mycket bättre än en LX5:a om man bortser filmandet samt seriebildtagningen? Är som sagt ute efter en ren bildmässig skillnad så att säga. Har tidigare haft en LX3 som jag var mycket nöjd med. Antar att det är en stor skillnad mellan den och en LX5:a...

Varför jag frågar, är att jag kan få en LX5:a ca 1000 :- billigare än en LX7:a...

MVH

Anders
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Just nu kostar LX5:an 3200kr på CDON.com.. Den billigaste LX7:an ligger på 4300kr. Bara nämner det så du inte blir lurad. Vad jag förstått så har LX7:an mindre sensor än LX5:an vilket jag ser som ett stort varningstecken. De har alltså satt in en mindre (sämre) sensor för att kunna ge kameran mer zoom. Nej, jag skulle aldrig köpa LX7:an över LX5:an. Dock så är skillnaden mellan LX5 och LX3 alldeles för liten för att uppgradera. Jag skulle kolla in Sony RX100 iställe om jag var du, en REJÄL uppgradering från LX3:an med en Mycket större sensor dessutom. Lycka till!
 

millgard

Aktiv medlem
Enligt dpreview så är det få om ens någon kamera som ger skarpare bilder än LX7. Kolla såväl RAW som JPEG och jämför med andra.

Säger inte allt, men det säger något.


Alla ev missförstånd, märkliga citeringar beror på Tapatalk.
 
ANNONS