Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Lyson quadblack

Produkter
(logga in för att koppla)

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Nuförtiden finns ju tydligen Lysons gråskalebläck i patronform även till Epsons chipbelamrade skrivare. Jag skulle kunna tänka mig att dedikera min 870 helt till svartvitt men har inte velat kasta ut grova pengar på ett flasksystem, så det känns som en väldigt intressant lösning. Men jag hittar ingen svensk försäljare, är det någon som känner till någon sådan?

(Lånar tråden med en fråga)

Hur återställer man Epsons patroner? (1290)
Har sett att det finns "reset-hjälpmedel" att köpa, men kan man inte göra detta utan en sådan adapter?

Var kan man köpa bläck i bulk? (Svart)

Jag använde ett ryskt hack för att nollställa patronerna till min 870. Tror det funkar till 1290 också.

Eftersom det tog ett år att få respons på frågan blev det dock inga gråskalepatroner till min Epson, den är pensionerad nu :) Kör istället med HP 7660 med originalgråskalebläck.

ANNONS
Götaplatsens Foto