Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Märkning i Gimp
- Trådstartare Slazh
- Start datum
J. Andersson
Aktiv medlem
Jag använder infoga text. Kolla annars på http://gimp-savvy.com/BOOK/index.html , här finns en hel del nyttigt.
marcus_karlberg
Aktiv medlem
Menar du att bara skriva ut ditt namn nere i hörnet eller att "bädda in" informationen i bilden?
http://www.gimpguru.org/ är också en bra sida för att lära sig mer om GIMP.
http://www.gimpguru.org/ är också en bra sida för att lära sig mer om GIMP.
raderad12
Aktiv medlem
Använd textverktyget och skriv.
Du kan också ha en sparad transparent bild med text som du kopierar in i ett lager ovanpå.
Men eftersom detta är så enkelt och grundläggande så misstänker jag att det är nåt annat mer komplicerat du vill göra. I så fall, specificera din fråga så att vi bättre vet vad du frågar efter.
Du kan också ha en sparad transparent bild med text som du kopierar in i ett lager ovanpå.
Men eftersom detta är så enkelt och grundläggande så misstänker jag att det är nåt annat mer komplicerat du vill göra. I så fall, specificera din fråga så att vi bättre vet vad du frågar efter.
fhe
Aktiv medlem
Baserat på svaren du fått och vad jag själv tycker så tror jag det skulle underlätta lite om du kan berätta vad du menar med "märka mina bilder med mitt namn". Menar du att lägga en liten signatur någonstans på bilden? Menar du kanske hur du kan "trycka" in namnet lite snyggt i bilden som en vattenstämpel? Eller vill du helt enkelt stoppa in ditt namn som sk EXIF-info på bilden?Slazh skrev:
Undrar om någon skulle kunna skriva en enkel instruktion här i forumet om hur jag gör.
Tror inte du hittar någon som har tid nog att sitta och skriva handledningar till alla tänkbara tolkningar av "märka mina bilder med mitt namn", de tre alternativ jag räknade upp är fundamentalt olika både när det gäller metod och resultat.
Om du däremot berättar på vilket sätt du vill märka så är det förmodligen en smal sak att ge dig en beskrivning.
fhe
Aktiv medlem
Inte nödvändigtvis det vackraste sättet men förmodligen det enklaste:Slazh skrev:
En vattenstämpel med mitt namn!
1. Lär dig använda Text-verktyget för att skriva text på bilderna.
2. Skriv ditt namn som du vill ha det
3. Visa lager-dialogen (Menyn "Dialogs", valet "Layers") och markera text-lagret du just skrev
4. Ändra "Opacity" till ett värde som gör texten så genomskinlig att du tycker det räcker.
Ovanstående ihop med den här bilden kanske kan hjälpa dig igång (gröna siffror i bilden visar vilken punkt ovan som är relevant), bli inte avskräckt av att jag valt röd färg, det var för att göra det hela lite tydligare.
wolfhorner
Medlem
Linux 7.2 Suse eller Readhead för Gimp
Vad kör du för OS? Funderar själv på att köra Suse eller Readhead på en av våra burkar.
Vad kör du för OS? Funderar själv på att köra Suse eller Readhead på en av våra burkar.
fhe
Aktiv medlem
Re: Linux 7.2 Suse eller Readhead för Gimp
Om frågan var riktad till mig och inte till Sebastian så kör jag oftast Linux.wolfhorner skrev:
Vad kör du för OS?