Galaxens President skrev:
Kvalificerar jag mig till din spärrlista nu? ;-)
Nej, men till min! Och våga inte spärra tillbaka!
Funderade ett tag på att spärra alla utom mig själv, då skulle ju fotosidan bli helt enastående bra. Det föll på att det kommer nya medlemmar hela tiden så jag hann aldrig läsa mina egna superba inlägg utan fick bara sitta och uppdatera min spärrlista med alla nya som kom till stup i ett. Usch vilket otyg! Att folk inte kan sluta komma och störa mig... :-D
Skämt åsido, ovanstående var ironiskt menat om jag var lite otydligt på den punkten och det gick förbi någon.
Känner man inget behov av den är den lätt att ignorera, merparten av fotosidans medlemmar är till och med helt omedvetna om dess existens. Använder man den så är det bara att köra på, man får stå för sitt val och leva med att det från tid till annan kan bli lite klurigare att följa en diskussion. Det är ett medvetet val som inte har med hur vuxen man är. Om en sådan funktion besparar mig ytterlgare en suck, huvudskakning och istället låter mig vara lyckligt ovetande så kanske det är värt det. Vem vet? Vi har alla olika prioriteringar. Låt valfriheten frodas, detta fall skadar ingen annan, eller?
Någon som bara slentrianmässigt spärrar folk till höger och vänster för att de råkar stryka en mothårs kommer med största sannolikhet förlora mest på det själv.
Notera att om man spärrar någon är det nästan
mer uppenbart att personen i fråga skrivit i trådarna eftersom inläggen nästan "lyser" med sin frånvaro i form av ett fett grått fält i tråden. Det är bara inläggets text som försvinner, personens namn finns där tillsammans med en länk till inlägget som Christer nämnde.
Det sista jag vill dock är att man ska börja dela med sig av sin spärrlista (vare sig via forumen eller någon "visa vem som spärrat dig"/"top 10 spärrade"-funktion).
Jag tycker det är varje människas rättighet OCH skyldighet att bilda sig en egen uppfattning av andra och inte bry sig för mycket om vad omgivningen tycker.
Och nej, Richard, du skriver alldeles för läsvärda saker för att jag skulle vilja spärra dig (riktigt sockersött insmickrande, va?
Nu känner jag att seriösitetsnivån nått ny bottennotering vilket är gott tecken på att klockan är på tok för mycket. Go'natt på er alla.