Annons

Mått på LowePro Nova 5 AW

Produkter
(logga in för att koppla)

lastrand

Avslutat medlemskap
På bl.a. Cyberphotos hemsida anges följande mått på väskan:

Yttre: 39,5 x 26,5 x 26,5
Innan: 35,5 x 15,0 x 21,5

Det skulle vara till enorm hjälp om någon ville bekräfta att angivna innermått verkligen stämmer. Kan det verkligen stämma att väskan bara är 15 cm djup på insidan?

Dom måtten stämmer ganska bra.

Inv;
Höjd 21,5 cm
Bredd 39,5 cm
Djup 15 - 16 cm

Djupet är alltså inte djupet uppifrån sett utan framifrån sett. Höjden är djupet uppifrån sett. Enkelt eller hur ? :)

//Anders

Okej, tack för att du kollade. Skulle vilja ha plats med ett 5D-hus på "tvären", men jag misstänker att det kommer att bli tajt.

Fick för övrigt mail från Cyberphoto strax efter mitt inlägg här. De yttermått som tidigare angavs på hemsidan har rättats till.

lastrand skrev:
Okej, tack för att du kollade. Skulle vilja ha plats med ett 5D-hus på "tvären", men jag misstänker att det kommer att bli tajt.

Fick för övrigt mail från Cyberphoto strax efter mitt inlägg här. De yttermått som tidigare angavs på hemsidan har rättats till.

Du får plats med en 5D på tvären, det får i alla fall jag.

Vore kanon i så fall. Söker som komplement till ryggsäcken en axelväska som ska kunna rymma en "liggande" 5D + BG-E4 med en monterad 70-200/2.8, och längden och höjden på väskan bör ju inte ställa till några problem. Då får det kanske bli en Nova 5 om jag inte hittar något lämpligare.

Jag har visserligen inget batterigrepp på min men den brukar ibland ligga klar i väskan med 70-200 på.
Om man "möblerar" så att kameran ligger lite snatt med gluggen pekande mot ett av de motsatta hörnen får man plats med ett par gluggar till och annat bråte.

ANNONS
Götaplatsens Foto