Annons

Adventure Icebreaker Large, recension

Produkter
(logga in för att koppla)

drejjan

Aktiv medlem
Vet inte riktigt vart jag ska lägga detta, men snälla flytta om det inte stämmer.


Ja kära fotografer. Att köpa objektiv och nya kamerahus, studioutrustning mm. är som en julafton när man var liten. Dock finns det lite mindre roligare saker man måste lägga pengarna på, som behövs minst lika mycket som själva huvudutrustningen. Jag själv satt i sitsen av ett stort behov av ny väska. Jag hade en Lowepro Nova 160 AW innan, trodde den skulle räcka länge men ack, efter någon månad vart den fullproppad. Jag tänkte såhär, ska jag köpa en axelväska, eller ska jag köpa en ryggsäck? Jag kommer ju faktiskt åka mycket snowboard i vinter, och då krävs nog en ryggsäck. Därför köpte jag den största, mest prisvärda ryggsäcken marknaden verkade erbjuda, nämligen Adventure Icebreaker Large. Den fanns på cyberphoto för 1765 kr, lite väl mycket för en studerande 17 (snart 18) åring som under 3 månader lagt ut på en systemkamera man aldrig vart intresserad av förr. Men vafan, jag vill ju inte lägga ut ytterligare pengar på en väska, det är ju typ som att köpa skor, man hatar att lägga pengar på dem, men man behöver dem så förbannat (förutsatt att man inte är tjej eller allmänt gillar att köpa skor..)..

Nu sitter jag här, och tänker skriva denna recension efter hand. Jag kommer ta bilder vartefter jag öppnar paketet och skriva därefter. Detta är alltså en recension skriven live, men den postas ej förrän jag skrivit klart allt. Trevlig läsning! (öppnar paketet nu)

Det är ett mycket stort paket, större än vad jag trodde.

mg2819.jpg

By drejjan, shot with Canon EOS 40D at 2009-10-14

Som alltid får man en godis, och nu fick jag även en Dörr värmare, en sån man bryter så blir den varm på 3 sekunder. Mycket omtänksamt av Cyberphoto!

mg2824.jpg

By drejjan at 2009-10-14

Den är verkligen stor, större än vad jag trodde. Här får man sannerligen valuta för pengarna. Se skillnaden mellan den jag hade innan!

mg2826.jpg

By drejjan, shot with Canon EOS 40D at 2009-10-14

När jag öppnar möts jag först av en något trög, vattentät dragkedja. Att den är trög beror ju självklart på att den är tätad. Det första man får upp är ett fack för datorn. Jag prövar med min bärbara skoldator, DEN FÅR INTE PLATS!

mg2828.jpg

By drejjan, shot with Canon EOS 40D at 2009-10-14
mg2829.jpg

By drejjan, shot with Canon EOS 40D at 2009-10-14

img2847n.jpg

By drejjan, shot with Canon EOS 40D at 2009-10-14

mg2830.jpg

By drejjan, shot with Canon EOS 40D at 2009-10-14

Det är en Fujutsi siemens Amilo pro jag använder, fan att den inte får plats! Jag får helt enkelt se till att köpa en aningen tunnare och aningen mindre dator när jag köper en egen, vilket jag lär göra. Ska prova om ett tag igen, men nu funkar det inte i alla fall. Koncentrerar mig istället då på kameradelen.

mg2831.jpg

By drejjan, shot with Canon EOS 40D at 2009-10-14

Jag ser knappt botten, så djup är den! Nej men den är faktiskt förvånansvärt djup, det lär inte vara några problem att få i min 40D+batterigrepp i den!

Jag lägger i alla tillbehör som minneskorthållare, batterier, locket till huset och allt sånt krimskrams i facket för tillbehör.

mg2833g.jpg

By drejjan, shot with Canon EOS 40D at 2009-10-14

Sånt som laddare, laddare till AA batterier (blixt), sladdar till dator, blixt mm lägger jag i objektivfack. Då jag enbart äger tre stycken objektiv har jag inte mycket att fylla väskan med, men som sagt, jag tänker inte lägga pengar på en väska igen på många år. Det är i alla fall vad jag hoppas på..

img2848.jpg

By drejjan, shot with Canon EOS 40D at 2009-10-14

mg2836.jpg

By drejjan, shot with Canon EOS 40D at 2009-10-14

Jag har även lite svårt att få i kameran, det visade sig inte var helt enkelt o bara glida i 40D+batterigrepp. Jag fick som ni ser på den övre delen vika den för att få i kameran, medans den vänstra är som den var från början. Har även tagit ut tre st väggar i den, de behövdes inte förtillfället.

img2849.jpg

By drejjan, shot with Canon EOS 40D at 2009-10-14

Hittar även en massa roliga extrafack, flera stycken faktiskt. En orange liten väska för minneskort, en discoväska för batterier. När jag öppnar detta får jag även syn på två till värmesaker, alltid lika trevligt med överraskningar =) Det verkar i sin helhet vara en riktigt trevlig rygga, utan större negativa sidor. Det största jag dock hittar är ju att jag inte får i datorn. Trodde faktiskt det, i alla fall om jag valde Large, men icke sa nicke. får helt enkelt se till att köpa en som inte är lika tjock, kanske mac? Som ni kanske märkte tappade jag lusten lite att skriva efter att datorn inte gick ner, hela min idé med att kunna ha skoldatorn och kameran i samma väska sprack. Men det kommer en ny dag imorgon, jag fick ju i alla fall en Bounty av cyberphoto =) Den har även hållare för stativ, skön att ha på ryggen och ja, det verkar vara ett bra köp!

Kort sagt en stor och trevlig ryggsäck som jag dessvärre inte får plats med datorn i. Den blir nog trevlig att bära runt på när man åker i fjällen eller vandrar runt i sverige, även om den yttre vattentäta dragkedjan är något trög.

Ska ut och bära den till min kusin där jag ska se på fotboll, det blir ett riktigt test på hur ergonomin är! Ska se om jag inte kan lösa det där med datorn, annars vetefan vad jag gör, spränger den?
 
Måste snabbt göra en redigering.

Jag hade ju för fonken glömt ett fack! Och självklart gick datorn ner där, hur lätt som helst! Att jag ens kunde glömma det! Nu är det helt andra bullar, bättre väska går inte att hitta för några liknande pengar!
 
ANNONS