Carl Johan
Aktiv medlem
Ääääntligen har jag fixat mörkrumutsrustning tillsammans med polarna. En Durst C-35, aldrig uppackad ur sin kartong, med dom flesta tillbehör för 800 pistoler.
Några funderingar dock!
När vi kör sv/v...Har vi ingen filtersats (kontrastfilter, så man kan köra med multikontrastpapper). Jag skulle tippa att vi klarar oss utan detta, våra negativ är ju så förbannat bra att vi inte behöver några fuskfilter
. Men fungerar det att dra på lite rött/gult ljus direkt i maskinen? Det borde ju ge ungefär samma effekt?
Vi fick ingen skärpelupp med oss. Klarar man sig utan någon sån egentligen? Kan man inte ta ett förtoringsglas och en spegelbit tills vidare (och därmed spara en femhundring, typ)?
Tacksam för svar!
/Carl Johan + fotopolare
Några funderingar dock!
När vi kör sv/v...Har vi ingen filtersats (kontrastfilter, så man kan köra med multikontrastpapper). Jag skulle tippa att vi klarar oss utan detta, våra negativ är ju så förbannat bra att vi inte behöver några fuskfilter
Vi fick ingen skärpelupp med oss. Klarar man sig utan någon sån egentligen? Kan man inte ta ett förtoringsglas och en spegelbit tills vidare (och därmed spara en femhundring, typ)?
Tacksam för svar!
/Carl Johan + fotopolare