Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Mac skärm på pc?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerkan

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av att köra Mac skärm på Pc? Har tittat på en 20" Mac monitor, tycker att bildkvalitén är mycket bra samt att widescreenläget lockar! Är inte sugen på att byta system helt och hållet och tänkte därför att det kanske funkar bra med att bara byta skärm? Enligt spec ska den vara kompatibel med pc, kruxet är bara att det enda man kan ställa in på skärm fysiskt är ljusstyrkan, resten sköts med mjukvaran. Hur gör man då när den är kopplad till en pc?

Mvh/Jari

Jerkan skrev:
Någon som har erfarenhet av att köra Mac skärm på Pc? Har tittat på en 20" Mac monitor, tycker att bildkvalitén är mycket bra samt att widescreenläget lockar! Är inte sugen på att byta system helt och hållet och tänkte därför att det kanske funkar bra med att bara byta skärm? Enligt spec ska den vara kompatibel med pc, kruxet är bara att det enda man kan ställa in på skärm fysiskt är ljusstyrkan, resten sköts med mjukvaran. Hur gör man då när den är kopplad till en pc?

Mvh/Jari

Antar du menar Apple 20" Cinema. Vad annars skulle du vilja ställa in? Kontrast osv? Det gör man i mjukvaran med ett modernt OS/drivrutiner. Kolla även in Dells 20" wide, bygger på samma panel som appleskärmen men den har även analog/svideo/kompositvideo in. Kostar ett par tusenlappar mindre också.

Mitt tips skulle nog vara att köpa en Dellskärm istället. De är mycket bra och mycket prisvärda. Ifall du kan tänka dig att lägga ner lite extra (ca 9500kr) så skulle jag säga att Dell's 24-tummare verkar ruskigt bra. Den spöar skiten ur Apples 24 tummare.

Bara ett förslag..

Dell verkar vara ett märke som jag missat. Sitter med en eizo l768 nu där färgerna är kanon men pixelstorleken inte så bra(0,297) blir inte så skarpt. Tycker det är stor skillnad mellan min eizo och mac cinema 20".

Apple Cinema..

Apple cinema funkar fint till PC. Själv så kör jag en 30" cinema skärm på Pc utan några problem. Bästa skärmen för pengarna utan tvekan! Rekomenderar starkt!
Vill du ha en riktigt snygg och bra skärm kan du kolla lite på förra generationens apple cinema 23".

ANNONS
Götaplatsens Foto