Annons

Macro..hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej.Jag är också ute efter ett macro men både Tamron 90/2,8 och Sigma 105/2,8 är svåra att få tag i till KM.Är det någon som vet var det finns?

MVH Mats

Re: Re: Re: Re: Ett gott ord om sigman

paul innergård skrev:
Det har du rätt i, vad tråkigt för alla Konica/Minoltaägare för det är ett verkligt fint objektiv.

Den finns visst men man får köpa det i tyskland. Kostar runt 600 euro.

ok......så här långt verkar det som om sigmas har bättre kvalitet (icke platigt, snabbare focus) än vad tamron har i samma storlek....priserna är även de samma....Ser även att 150 inte finns i sverige.man kan ju undra varför?

nu har ni rört om i grytan-)
sigma VS tamron..

skulle vilja se en jämförelse i bilder på dessa två.......men sådant är nog omöjligt att finna.

Re: Re: Re: Re: Re: Ett gott ord om sigman

diablo 3 skrev:
Den finns visst men man får köpa det i tyskland. Kostar runt 600 euro.

Prövade att beställa oktober på 3ställen men fick till svar av samtliga affärer att dom inte kan leverera för sigma inte har dom till minolta och antagligen inte kommer att släppa det heller finns i kina att köpa som pirat :-(

Jagerhouse skrev:
ok......så här långt verkar det som om sigmas har bättre kvalitet (icke platigt, snabbare focus) än vad tamron har i samma storlek....priserna är även de samma....Ser även att 150 inte finns i sverige.man kan ju undra varför?

nu har ni rört om i grytan-)
sigma VS tamron..

skulle vilja se en jämförelse i bilder på dessa två.......men sådant är nog omöjligt att finna.

Är det Sigma 105 och Tamron 90 du vill se jämförda?

http://www.nnplus.de/macro/Macro100E.html

Nu ska man ju ta i beaktning att olika exemplar av samma objektivmodell kan variera i kvalitet, men även om man tittar på resultateten på photodo så får ju Sigmat lägre poäng.
http://photodo.com/nav/prodindex.html

Glöm inte att titta på nya Tokinas 100mm/2.8. Det finns inte så många tester ute än så länge så jag vet inte om du kan hitta några jämförelser.
Det är dock väldigt välbyggt och jag upplever det som skarpt. Det är något dyrare än Tamrons 90mm/2.8 men inte så mycket,

Jag ser ju nu att det, numera, finns jämförelse mellan Tokina 100, Tamron 90, Sigma 150 mfl på länken jag postade innan.

Skillnaderna i skärpa är, i praktiken, små och knappast mycket att orda om.

ANNONS
Götaplatsens Foto