Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Macroobjektiv till Canon R7

Produkter
(logga in för att koppla)

Jessican92

Aktiv medlem
Hej!
Tänkte köpa ett macroobjektiv till min Canon EOS R7.

Det jag kikat på är ett Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM.

Vill gärna kunna fotografera tex fjärilar, insekter, fåglar på väldigt nära håll, blommor och porträtt med fin boken runt.

Är det objektivet bra? :) Är så pirrig och exalterad. Vill bara ha vår nu, så man kan ut och fota allt fint i naturen.

Det är ett otroligt bra objektiv, men kostar nåt på 15000. Ett alternativ är att kolla efter ett begagnat Ef F2.8L Macro IS USM och köra med Canons adapter. Det objektivet ansågs av många som ett av de bästa som någonsin gjorts. Det kan du nog få tag på för 5-6000. Canons adapter kostar 1200 och är ju användbar till en massa bra objektiv, även om RF-objektiven normalt sett är ännu bättre.

Hej!
Tänkte köpa ett macroobjektiv till min Canon EOS R7.

Det jag kikat på är ett Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM.

Vill gärna kunna fotografera tex fjärilar, insekter, fåglar på väldigt nära håll, blommor och porträtt med fin boken runt.

Är det objektivet bra? :) Är så pirrig och exalterad. Vill bara ha vår nu, så man kan ut och fota allt fint i naturen.
Det är ett väldigt bra 100mm makro med extra fördelar gentemot övriga motsvarande varianter. Skrämmer inte priset så finns det inget som talar emot ett köp.

Kan bara hålla med, lite vår skulle sitta fint😊

ANNONS
Götaplatsens Foto