Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manfrotto 290 DUAL

Produkter
(logga in för att koppla)

Vinterkrigare

Ny medlem
Hej!

Jag har haft sönder ett Manfrotto 290 DUAL- stativ. Det är själva fästet på plattan som man använder till kameran. Ni vet vad jag menar? Hur vet jag vilket "huvud" som är där? Står det på? Tyvärr hittar jag inget kvitto och just denna modell verkar ha gått ur sortimentet.
Jag har kontaktat Manfrotto och frågat.
 

Bilagor

ztenlund

Aktiv medlem
Det vore kanske mer hjälpsamt med en bild på det som är trasigt. ;)

Om du menar att det är snabbplattan som är trasig så använder Manfrotto några olika beroende på vilket huvud som sitter på stativet. Vanligast har den typ som kallas RC2 varit (om vi antar att det sitter ett Manfrotto-huvud på), men det går inte att säkert säga vilken det är utifrån en bild på benen.

Så här ser standard RC2 ut (vilket är den som brukar följa med):

Finns även en Pro som är kombinerad med Arca Swiss, men den har nog aldrig levererats som original, tror jag:

Men det finns även t ex en variant som kallas RC4...
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Här hittar du reservdelar till alla Manfrottos 290-produkter.

Search - 290 (manfrottospares.com)


Hej!

Jag har haft sönder ett Manfrotto 290 DUAL- stativ. Det är själva fästet på plattan som man använder till kameran. Ni vet vad jag menar? Hur vet jag vilket "huvud" som är där? Står det på? Tyvärr hittar jag inget kvitto och just denna modell verkar ha gått ur sortimentet.
Jag har kontaktat Manfrotto och frågat.
 

zosma

Aktiv medlem
När jag köpte min Manfrotto 290 Dual så var det med kulled 496 RC2 den levererades. Men den kanske har levererads med andra också.
 
ANNONS