Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manual till Sunpak Auto Zoom 3000

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite sent eftersom jag köpt ytterligare en likadan blixt med manual. Dock, stort tack för att du tog dig tid att svara på en så gammal tråd :)

Trevlig fortsättning på helgen!

Tomas

Lite sent eftersom jag köpt ytterligare en likadan blixt med manual. Dock, stort tack för att du tog dig tid att svara på en så gammal tråd :)

Trevlig fortsättning på helgen!

Tomas

Har du bra koll på hur den funkar? Jag måste säga att auto-läget är dåligt beskrivet i manualen, och jag undrar hur färglägesväljaren fungerar, vet du?

Njae, inte precis. Jag fick en av min pappa och såg att den hade manuella inställningar för blixtstyrkan. Har köpt ytterligare två samt slavutlösare. Tanken var att använda dem i en slags enklare hemmastudio. Det har dock inte hänt så mycket eftersom jag sedan dess flyttat och bor i ett halvfärdigt renoveringsobjekt. Studioplanerna är lagda lite på is tillsvidare.

Det jag ville ha manualen till var för att blixten har en ingång för extern strömkälla, märkt A.C./H.V. Jag ville veta vad det innebar, om det krävdes någon form av adapter eller om den går direkt på vägguttaget.

Färglägesväljaren har jag inte funderat närmre på.

ANNONS
Götaplatsens Foto