Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Mappar med datum

Produkter
(logga in för att koppla)

Eliaz

Aktiv medlem
Urtankning av bilder med CF kortet direkt i datorn.
Har lusläst och kan inte komma på hur jag skall få, eller om det inte går, kameran att skapa en ny mapp för respektive dagdatum, i min D7D så skapade programmet en ny mapp för varje dag, då var det bara att kopiera över dom till datorn, så som det är i Nikon så är det samma mapp hela tiden som bilderna skapas i och då får man inte någon sortering av bilderna per dag, och mappnumret åtrkommer och det blir kollision mellan mappnumren.
Detta var bra när man var ute på projekt och tankade ur korten på kvällen när man kom hem.
Eliaz.

Liten förklaring

Tack Bengt.
Liten förklaring,
1. datorn som det skall tankas ned i är ite min dator så jag kan inte kräva att det läggs några andra program där endast filerna med bilderna.
2.Lite mer av mitt dilemma är att jag tankar ner mapparna i en mellanlaringsenhet som backup under resorna. Det var så bra när kameran skötte detta helt automatiskt.
Eliaz

ANNONS
Götaplatsens Foto