Annons

Mapphantering Canon 600D

Produkter
(logga in för att koppla)

Thomson1

Aktiv medlem
Det blir inte som jag vill ha det.
När jag laddar över bilderna till datorn med Utilities så vill jag ha bilderna sorterade efter datum jag tagit bilden. Tycker jag har provat dom flesta inställningar i kameran och Utilities men hittar inte rätt inställning.

Kan någon (på enklast möjliga sätt) beskriva inställningen jag ska ha i kameran OCH inställning i Utilities.

Tack på förhand,

Tommy.
 
jag tror inte du behöver göra någon spc inställning på kameran. jag har en 50D och använder canons zoombrowser ex. jag väljer bara att jag vill importera från minneskort, väljer vilka bilder och sen tror jag du kan välja där om dem ska läggas fallande i datum/mapp. exakt så blir det för mig när jag laddar över dem

hoppas det var till någon hjälp:)
 
Det blir inte som jag vill ha det.
När jag laddar över bilderna till datorn med Utilities så vill jag ha bilderna sorterade efter datum jag tagit bilden. Tycker jag har provat dom flesta inställningar i kameran och Utilities men hittar inte rätt inställning.

Kan någon (på enklast möjliga sätt) beskriva inställningen jag ska ha i kameran OCH inställning i Utilities.

Tack på förhand,

Tommy.

Hej

Öppna EOS Utility, längst ner klickar du på "preferences" sen väljer du fliken "destination folder" å där längst ner väljer du "shooting date". Då ska bilderna hamna i "tagna datum" ordning.

ThomasR

Edit: Tror inte att nån inställning i kameran påverkar överföringen ;-)
 
jag hade problem i början att den började lägga in datummappar i en av dom tidigare datummappar som redan låg i datorn, när jag kollade på "preferences" såg det ut som dom borde hamna rätt.
Jag skrev om destinationen (skrev dock precis som det stod innan) och det löste problemet för mig
 
Tack för hjälp!

Hello!

Det har blivit ordning bland mapparna!

Tack för hjälpen till alla som engagerat sig!

Tommy.
 
ANNONS