Annons

markera allt i ett lager?

Produkter
(logga in för att koppla)

the_amateur

Aktiv medlem
I CS markerar man allt innehåll i ett lager genom att hålla in Ctrl och klicka på lageret i fråga, men hur gör man i CS2?

tack för hjälpen...

...men dessa snabbkommandon är jag bekant med.

Det jag vill göra är ctrl-klick(vänster musknapp) som i CS markerar allt i ett lager. Ett snabbkommando som jag använder väääääldigt ofta...

Adobe kan väl inte tagit bort det fiffiga kommandot?

Om jag förstår dig rätt så är du ute efter att kunna markera endast det befintliga i lagret, och inte "allt" (så som Ctrl+A gör), korrekt? Tex om du målat ett streck i ett nytt lager så vill du kunna markera bara det strecket?

Om det är det du menar så fungerar det allt i CS2 oxå, håll ner Ctrl + klicka på lilla tumnageln i lager-paletten så skapas en markering runt det som finns i just det lagret.

tack

det är precis så jag vill göra. Kanske bara så att man nu måste klicka på själva tumnageln istället som tidigare på lagret?

Re: tack

the_amateur skrev:
det är precis så jag vill göra. Kanske bara så att man nu måste klicka på själva tumnageln istället som tidigare på lagret?

Ja, det stämmer nog. Känner själv ihåg att jag reagerade på saken när jag gick från CS till CS2.

ANNONS
Götaplatsens Foto