Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

MD Tele Rokkor 300mm 1: 4,5

Produkter
(logga in för att koppla)

eTeR

Medlem
Har precis kommit över det här objektivet och nu undrar jag om någon här vet något om det? Jag har ju ingen nytta av det då jag kör med canon.
Jag hittade ingen info om det på google så jag tänkte kolla här, vad kan det vara värt osv.?

Jag hittar bara för 200mm 1:4,5 på lp-foto, deet kostar 800:- så en bit över det borde ju inte vara omöjligt?

jo jag får ju känslan av att det är ett ganska gammalt och fint objektiv, helt i metal med utfällbart motljusskydd..

Kanske någon samlare kan nappa. Annars tror jag inte att efterfrågan är så stor. I Sverige tror jag inte att det inbringar mer än 500-1500 kronor.

Har sett MD 200/2.8 gå för ca 300-400 dollar, men det är lite speciellt pga ljusstyrkan. Jag tror att 300/4.5 är lite svårsålt ifall du vill få några större pengar. Det måste konkurrera med 300/2.8:eek:r från Tokina, Tamron och Sigma.

Minoltas telegluggar har ju inte samma rykte som deras vidvinklar i rokkorserien. W.Rokkor 24/2.8 och 35/2.8 är upplever jag som vassare än de senare MD gluggarna.

ANNONS
Götaplatsens Foto