Annons

Min Canon EOS 550d låser sig

Produkter
(logga in för att koppla)

Nattuggla

Avslutat medlemskap
När jag försöker fota med min Canon EOS 550d i manuella lägen,typ AV och TV så låser sig kameran helt när jag trycker av.
Fungerar hur bra som helst i automatlägena.
Kameran är helt ny och jag har testat med 2 olika objektiv och samma problem uppstår.
Någon som kan hjälpa mig?

Mvh Kicki
 
Kan inget om 550d men 5D Mark III kan man ställa in så att den inte exponerar om den inte hittar fokus. Det är möjligen inte en sådan funktion påslagen?
 
Tack för snabbt svar Henry.Nu är detta min första systemkamera och jag är inte så haj på inställningarna ännu så vete sjutton...
 
Kan vara att du ställt in spegellåsning, kolla i instruktionsboken var du hittar funktionen och återställ den. Jag råkade ut för det med min 40D en gång..
 
År Du så ny på kameran som Du påstår så läs sidan 219 i manualen. Där finns en rubrik: "Det går inte att ta eller registrera några bilder."
 
Kan vara att du ställt in spegellåsning, kolla i instruktionsboken var du hittar funktionen och återställ den. Jag råkade ut för det med min 40D en gång..

Anders DU ÄR EN KLIPPA !!! Japp det var det som var felet hur jag nu lyckats pilla på den knappen???
Jag gick in på Egen programmering C.Fn och ställde om den på Ej möjlig.
Tacksam...vad blir jag skyldig ??? hehe...
Tusen tack igen alla hjälpsamma människor här på FS...

Mvh Kicki
 
Kicki, jag har heller ingen aning om hur jag hade kommit åt den inställningen, har aldrig använt mig av den. Kanske något i programvaran som spökar ibland?? Själv var jag på väg att köpa ny kamera, innan jag av en slump hittade inställningen..
 
Anders.Ja jag trodde bergsäkert att jag fått ett måndagsexemplar,hehe.Och nu har jag lärt mig vad spegellåsning är oxå...tack vare dig =))
Tack än en gång =))

Mvh Kicki
 
ANNONS