Annons

Min D100 tar bilder utan att fråga mig...

Produkter
(logga in för att koppla)

mipert

Aktiv medlem
Sedan jag skaffade D100 har jag börjat bära med mig kamera nästan jämt.
Nu har jag beställt ett 18-70 också.

Men, jag har börjat få en liten samling bilder som kameran tar själv.
När jag hänger den över axeln är den i på-läge och nästan varje dag finns det bilder på minneskortet på grund av att jag kommit åt avtrycket med kroppen.

Några av dem är ganska bra.
(Kanske inte denna dock.)
 

Bilagor

  • sko.jpg
    sko.jpg
    19.5 KB · Visningar: 939
Gör en utställning, du kommer få underbar kritik för dina "underbara, konstnärligt perfekta bilder". Du kan tjäna många miljoner =)
 
Det är precis som med hönan, även en blind höna kan hitta ett korn, eller i detta fall, även en Nikon kan ta en bra bild. kanske ;D
 
Perfekt! Min Aette gör likadant... kallar de bilderna för LomoWalk bilder. Har en utställning i norge med såna bilder, de har blivit mycket uppskattade... eller inte...
 
Från i morse;

(nej, jag tänker inte lägga ut fler bilder.)
 

Bilagor

  • morse.jpg
    morse.jpg
    15.3 KB · Visningar: 649
Proboarder skrev:
Gör en utställning, du kommer få underbar kritik för dina "underbara, konstnärligt perfekta bilder". Du kan tjäna många miljoner =)
Vill minnas att Magnumfotograferna för ett antal år sedan gjorde en utställning med bilder som kom från de första filmrutorna på filmerna, de som blev när man hade satt i filmen och drog fram till första rutan. Så varför inte? ;o)
 
alcedo [E.F.S] skrev:
Vill minnas att Magnumfotograferna för ett antal år sedan gjorde en utställning med bilder som kom från de första filmrutorna på filmerna, de som blev när man hade satt i filmen och drog fram till första rutan. Så varför inte? ;o)

He he... Vi var några kompisar i början av 80-talet som samlade ihop dessa bilder & hade en liten diavisning, sen så hade vi gissningstävling vart dom var tagna. Man blev expert på golv & trotoarbeläggningar...
 
haha, kännder till fenomenet. hade min f5a i framsätet (innan jag skaffade min kameraväska, vilket får mig att tänka på en annan sak. här på fotosidan kan man lägga saker i sin kameraväska, men är det ingen som reagerat på hur dumt det låter med att lägga en kameraväska i sin "kameraväska"? nåja, tillbaka till saken), jag svänger ganska kraftigt, kameran gör en roll och "klick". fin 14mm bild av insidan på min bil....
 
Vilken häftig kamara du har! Skicka in bilderna till HFF. Säckert kommer du in direkt! Med denna kammeran det vågar jag garantera %100! Tror du inte mig? Kolla då avgångsutställningen!
http://www.hff.gu.se/examen04/
 
Senast ändrad:
Saeid skrev:
Vilken häftig kamara du har! Skicka in bilderna till HFF.

Jag blir ständigt lika förvånad när jag ser resultatet från HFF:s avgångsklasser. Jag vill inte ha några åsikter om bilderna är bra eller dåliga, men jag undrar om man kan försörja sig på den typen av bilder? Jag tillhör dem som tycker att det är praktiskt om man kan försörja sig på det man vill syssla med. Men det kommersiella värdet i bilder som dessa har jag svårt att se.
 
rideg skrev:
men jag undrar om man kan försörja sig på den typen av bilder?

Att försörja sig på konst är ju en konst i sig...

Här har vi en som lyckats, klart hon har ju andra inkomster också.

Dessa bilder har jag mycket svårt att förstå, har dock sett bilder av henne förrut som jag tyckt om...
 
Senast ändrad:
HFF

OJOJ! Har aldrig hört talas om HFF innan och va tvungen att kolla om det verkligen va så dåligt som ni säger. Och det va det ju faktiskt. Hittade inte en enda bra bild nder nån av deras gallerier. Tillochmed presentationerna sög.
 
.Z. skrev:
Vad tycker du om bilderna jag länkade till, & hon är känd...

Jag känner till Tuija Lindström. Hon knäpper väl inte heller kort som jag ser något större kommersiellt värde i. Men bilderna är ju omskrivna. Om jag inte minns fel så slog pressfotograferna näven i bordet under hennes tid som professor på HFF, eftersom utbildningen helt styrdes mot subjektiv fotografering.
 
ANNONS