Annons

Min först digitalkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

kimgren

Ny medlem
Hejsan, jag ska efter jul köpa en ny kamera och skulle vara mycket tacksam om jag kunde få svar på mina enkla frågor.

För 2000 kr, kan möjligen sträcka mig uppåt 3000 om det är stor skillnad skulle jag vilja ha:

En digitalkamera som knäpper direkt när man trycker på knappen.
Fina bilder i alla möjliga tänkbara situationer, på långt håll, kort, ljust, mörkt etc.
Inte bara att man knäpper genom att titta i lcd. spelar ingen roll hur stor lcd är annars.

Tack på förhand / Kim

Gä mej kött på benen.....

Ny eller begagnad?
Stor eller liten?
För 2-3 lappar finns det myyyycket att välja på.

Citat:
Fina bilder i alla möjliga tänkbara situationer, på långt håll, kort, ljust, mörkt etc.
Inte bara att man knäpper genom att titta i lcd. spelar ingen roll hur stor lcd är annars.....c end.

Det är ju stora krav detta, men nåt kann man ju hitta om du skruvar upp mörkret lite :)
mvh Erik J

Tack för svaren, om vi kanske glömmer mörkret då och kallar det för ont.

Tänkte köpa mig en ny kamera på julrean.

Rekomenderar Panasonic Lumix FX3.

Trevlig kamera med optisk bildstabilisering och mycker bra optik.

Min far har denna kamera och är mycket nöjd och imponerad hur bra den optiska bildstabiliseringen fungerar.

Annars så så har Fuji oftast bättre sensorer i sina kompaktkameror men där saknas det optisk bildstabilisering.

Min moster har problem med Samsung digital (har inte koll på modell) för det verkar som deras kameror inte klarar av fukt.

// Fredrik

Calle Camp skrev:
Olympus SP-serien kunde vara något.

Jag har själv en Olympus Sp-320 som jag är mycket nöjd med. Har det mesta som en systemkamera kan erbjuda. Ett mycket bra komplement till systemen. Har alla hel- och halv aoutmatiska samt helmanuellt program som en system kamera vilket gör den bra att börja med.

ANNONS