Annons

Min första barnfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

Maulin

Aktiv medlem
Jag har foto som hobby, men på senaste tiden har vänner och bekanta börjat fråga om jag kan ställa upp och fota. I helgen ska jag fota en liten tjej på 8 år. Vi ska vara ute.
Jag är så rädd att det inte ska bli bra. Vill verkligen sätta fin fina bilder!
Tips på vad man kan hitta på för typ av bilder? Kompositioner? En hund är med också på lite av bilderna är det tänkt.

Tack på förhand!
 

tintin

Avslutat medlemskap
hej

Jag kanske är sent ute, och är jag det så hoppas jag att det gick bra.
Tänk på att lägga dig lite på deras nivå, skratta å skoja med henne, fråga saker om skolan och intressen för att få henne avslappnad. Ta med någon sorts rekvisita eller hunden är ju jättebra och kan fungera som en avslappningsmetod åxxå.
framför allt ha kul och busa, då kommer de oftast fram ur sina skal ;-)
Gå in på FLICKR och sök på andras barnbilder studera och fundera ut hur du vill ha dina bilder..

Lycka till med fotograferingen /Annelie
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Välj en plats med bra bakgrund som är fin. Ljuset bör inte vara för kontrastrikt, så ett bra ställe är att vara i skuggan av ett träd eller att fota i motljus.

Fota barn är skoj. Det viktigaste tror jag är att man gör det till en lek. Fota gärna utan föräldrar i närheten. De har ofta en förmåga att försöka regisera barnet och kräva skratt på alla bilder.
 

Kimbra

Ny medlem
Första ljuset är mycket viktigt, men inte heller alltför uppenbart kontrast skytte, för att försöka se några av harmoni. Till exempel kan du välja färska och naturliga gräsmatta, ah, skugga, osv är möjliga. Denna skjuter ut är fortfarande mycket möjligt.moncler jacka
 
ANNONS