Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Min F4E är söder, Reparera eller köpa beg F5?
- Trådstartare esbtse
- Start datum
esbtse
Aktiv medlem
Det behövs två kameror. Kan inte vara beroende av enbart en. Kan inte stå i en naturfotokurs utan en fungerande kamera. F6 är dyrare begangnad än F5. Jag pratade med Lasse (lasses kameraverkstad) och han rekommenderade F5 som är en tåligare kamera än F6 men fördelen med F6 är snabbare autofokus och jag använder inte denna så ofta. Varför rekommenderar du F6?eon skrev:
Du har ju en F3. Duger det inte att använda den?
Annars vet du att jag rekomenderar F6.
/Erik
Jag planerar att köpa en DSLR snart och har svårt att motivera stora utgifter för en ny analog kamera. Såg att du kör med S5. Är det ett bra alternativ till en begangnad D2X?
Senast ändrad:
esbtse
Aktiv medlem
Jag behöver en tålig kamera då de får ordentligt med stryk ute i träskmarkerna. Vikt inte så viktig utan funktions säkerhet är det.Emil-G skrev:
Du får ju en F100 för 3000kr om du letar lite, jag har sett flera här på Fotosidan och på Blocket.
Använd F4:an som pappersvikt och köp en F100 är mitt svar. I princip samma kamera som F5, t.o.m. bättre på några punkter men lättare och inte lika användbar som närstridsvapen.
eon
Aktiv medlem
Nikon marknadsför faktiskt F6 som tåligare än F5. Det kan stämma för F6 är otroligt gedigen. D2X är skranglig i jämförelse. Å andra sida så är F5 riktigt tålig oavsett vilken som tål mest.
F6 fördelar jämfört med F5:
tystare, mindre interna vibrationer, för vardagsfotografering bättre matrismätning, snabbare autofokus, enklare inställningar, tydligare information i sökaren, intervallfotografeing, lagring av bilddata, mycket mer lik D2X och D200 i egonomin.
tystare, mindre interna vibrationer, för vardagsfotografering bättre matrismätning, snabbare autofokus, enklare inställningar, tydligare information i sökaren, intervallfotografeing, lagring av bilddata, mycket mer lik D2X och D200 i egonomin.
esbtse
Aktiv medlem
Tack. F6 Kostar ca 900£ på ebay f5 ca 5000 kr. Är skillnaden vär pengarna?.eon skrev:
Nikon marknadsför faktiskt F6 som tåligare än F5. Det kan stämma för F6 är otroligt gedigen. D2X är skranglig i jämförelse. Å andra sida så är F5 riktigt tålig oavsett vilken som tål mest.