hailstorm
Aktiv medlem
Ok, vet faktiskt i ärlighetens namn om någon är intresserad men det här är iaf vad jag har tänkt mig när jag byter över märke till canon nästa månad... Var från början tänkt att bli en KM7d men det känns inte rätt för mig så en 350d blev det istället.
---
350d med kitzoom < för allround
---
50mm/f1.8 II normal < allround + ljussvagt
---
90-300mm USM < teleglugg, skottar inte så mycket med tele.
---
mellanringar 12+20+36 < för macro.
Fotar mycket macro men vill inte köpa dedikerad macroglugg då priset vandrar iväg nå hemskt. Kommer fastna på min 50mm... troligen blir väl 36mm min favoritring... med 1.6fovcrop torde jag få rätt hög skenbar förstoringsgrad eller?
---
Är det något riktigt dumt jag håller på att göra?
Trodde inte mina ögon när jag såg hur hårt man kan pressa den billiga telegluggen... det bevisar att en bra fotograf kan pressa billiga gluggar...
Hoppas jag kan prestera lika bra en dag...
---
350d med kitzoom < för allround
---
50mm/f1.8 II normal < allround + ljussvagt
---
90-300mm USM < teleglugg, skottar inte så mycket med tele.
---
mellanringar 12+20+36 < för macro.
Fotar mycket macro men vill inte köpa dedikerad macroglugg då priset vandrar iväg nå hemskt. Kommer fastna på min 50mm... troligen blir väl 36mm min favoritring... med 1.6fovcrop torde jag få rätt hög skenbar förstoringsgrad eller?
---
Är det något riktigt dumt jag håller på att göra?
Trodde inte mina ögon när jag såg hur hårt man kan pressa den billiga telegluggen... det bevisar att en bra fotograf kan pressa billiga gluggar...
Hoppas jag kan prestera lika bra en dag...