Annons

Min sämsta bild (är sämre än din sämsta bild)

Produkter
(logga in för att koppla)
Trollslända i blåsväder. Ett tappert försök att plåta macro...
 

Bilagor

  • blåsigt.jpg
    blåsigt.jpg
    50.3 KB · Visningar: 1,479
Hehe härlig tråd med suveräna bilder i :) vissa är så kassa att de förtjänar att ramas in och hängas upp på väggen.

Nu måste jag också bidra med en som jag fotade igår, en katt sprang förbi mig och jag slet upp kameran, dock glömde jag fokusera och fick mig ett kattsudd istället. :)

/ Magnus
 

Bilagor

  • Kattsudd.jpg
    Kattsudd.jpg
    26 KB · Visningar: 1,247
Absolut, Carl-Johan!

Ett bidrag till:
Skulle egentligen fotografera skylten på insidan på ställskåpet nere till höger i bild.
Vinglade till precis när jag tog bilden och AF, i servoläge, högg på rälsen bakom.
Hmm... ser nu att jag faktiskt måste fått med Utsidan?
Riktigt illa.

FS egen bildförminskningsfunktion gav lite mer krydda åt eländet :)
 

Bilagor

  • IMG_8407.jpg
    IMG_8407.jpg
    14.9 KB · Visningar: 1,245
Hej!

Jag älskar kameror med självutlösare, tur att de numera är digitala......omtag!

Utö sommaren 2010, goda glassar där oxå. Syns bättre på den bild som absolut inte platsar i det här forumet.

Trevlig Helg!

Hans
 

Bilagor

  • IMG_5768.jpg
    IMG_5768.jpg
    18.4 KB · Visningar: 1,229
Som alla kan se så är detta en sjukt farlig och spännande situation. Tycker personligen att jag fått med alla ingredienser som får en sportbild perfekt.

- Skärpan
- Farten
- Bollen
- Ansiktsutrycken
- Lagen
- Ren för/bakgrund

en 10:a helt enkelt :)
 

Bilagor

  • exiting.jpg
    exiting.jpg
    19.3 KB · Visningar: 1,126
Måste dock säga att det här är nog en av mina mest misslyckade bilder jag någonsin tagit sen jag köpte kameran.
 

Bilagor

  • 1635.jpg
    1635.jpg
    11.1 KB · Visningar: 1,789
Hittade en gammal goding från 2002...
Skråckarberget, nordVärmland förevigat i motljus genom en skitig lastbilsruta.
Så ser en spegelvänd Ricoh-RDC5000 ut.
 

Bilagor

  • RIMG0038.jpg
    RIMG0038.jpg
    8.7 KB · Visningar: 1,719
Bra tänkt, dåligt utfört

Metallica spelar på Hultsfred. Jag inser att pyrot är väl synkat med musiken, och lyckas gissa precis rätt tidpunkt för att de avfyrar stora (!) fyrvärkerier. Lyfter kameran över publikhavet, och lyckas vinkla den för lågt.
 

Bilagor

  • 20090718_336.jpg
    20090718_336.jpg
    12.8 KB · Visningar: 1,706
Vilken underbar tråd. helt galet. måste bara säga att vissa av bilderna kanske inte va menade som de blev men blev mycket bra och bättre än den menade kanske blev :D
 
Den här bilden är obegripligt dålig.
Motivet, en vardagsbild från hemma genom en spegel, är väl sådär lagom hyperointressant men egentligen blir det här en recension av ett objektiv.
Jag hittade ett Volta 200/4.5 med M42 på en loppis.
Medioker i skonsamma förhållanden, katastrofal med mer än bara en gnutta kontraster i motivet.
Med starka ljuskällor blir det så här illa.
Jag kunde lika gärna ha tryckt en rulltårta i objektivhålet på kameran och fotat genom den...
 

Bilagor

  • IMG_0576_400px.jpg
    IMG_0576_400px.jpg
    26.2 KB · Visningar: 1,336
vardagen

En väldigt ocharmerande middag. Min kompis hade ett fotoprojekt om vardagen och hon ville att jag skulle ta foton på mig själv och vad jag gjorde under dagen minst 10 gånger om dagen.
 

Bilagor

  • photo(5).jpg
    photo(5).jpg
    15.7 KB · Visningar: 1,235
ANNONS