Aton_
Aktiv medlem
Tycker det skulle vara intressant med en samlingstråd där man enbart diskuterar specifika funktioner i D300. Kameran är så späckad med innehåll att det finns mycket att ventilera. Bra eller dåligt perspektivet är lika välkommet. Den stora D300-tråden handlar om allt mellan himmel och jord men här tänker jag mig alltså en diskussion som enbart tar upp konkreta kamerafunktioner i D300.
Börjar själv med att slå ett slag för en favoritinställning: Ställ f1 Multiväljarens mittknapp/Visningsläge på zoom. Med lämplig förvald zoom-förstoring (liten/medel/stor) går det numera väldigt snabbt att kontrollera skärpan i valt fokusområde. Sen jag började med denna inställning sållar jag ofta bilderna direkt i kameran och sparar tid på det.
Börjar själv med att slå ett slag för en favoritinställning: Ställ f1 Multiväljarens mittknapp/Visningsläge på zoom. Med lämplig förvald zoom-förstoring (liten/medel/stor) går det numera väldigt snabbt att kontrollera skärpan i valt fokusområde. Sen jag började med denna inställning sållar jag ofta bilderna direkt i kameran och sparar tid på det.