Annons

Mindre djup CRT-skärm?

Produkter
(logga in för att koppla)

david_hakansson

Aktiv medlem
Sitter här med datorn på det nya bordet som jag har inköpt nyligen. På bordet står en stor klump, en 19" NOKIA Multigraph 446Xpro. Jag är nöjd med skärmen, men den tar plats! Dess skärmdjup är 55 cm och jag önskar att den inte vore SÅ stor.

Har i tidigare inlägg läst om att man inte ska köpa TFT-skärm (iallafall inte med budget på 3-5.000:) så jag håller min kvar vid CRT så länge.

Men... finns det inga smidagare CRT-skärmar? Begagnad sådan vore ju ännu bättre. Något tips?
 
Hej!

Jag har en Philips 19" CRT skärm (ej med plant bildrör).Den är bara 43,5 cm djup och ger mycket bra bild. Dessutom är den TCO -03 märkt! Köpte den för 2000 kr hos den lokala datorbutiken, så den borde gå att hitta billigare. Enligt Philips själva ska det vara den minsta 19" skärmen på marknaden.

Jag är iaf helnöjd med skärmen!

//Marcus
 
Jag är rätt nöjd med min IBM G96 6549 19-tum. Om du letar bland begagnade skärmar är det värt att ta en titt om du stöter på en sådan (den har inte funnits i handeln sedan 2002, min är snart fem år gammal).

Skärmen är 42,5cm djup, men 45,5 cm på bredden (ytterskalet). Den synliga bildareans diagonal mätte jag upp till 17,7 tum, det beror ju lite på hur du ställer in geometrin.

Se mer specifikationer på http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4895GN.

/Anders D
 
Tack för era förslag! Jag har antecknat vad ni har skrivit.

Ni som har förslag på andra - tipsa mig gärna! Skadar inte att ha några skärmar på listan.
 
Jag har en Sony E530 21" som är 48,5 cm djup. Underbart bra skärm. Dubbla ingångar så det går att koppla två datorer till den tycker jag är guld. Ingångarna är även vinklade nedåt så det krävs inte mycket utrymme bakom skärmen för att få plats med kablarna.
 
ANNONS