Annons

Minneskort HD-film

Produkter
(logga in för att koppla)

Arytmica

Aktiv medlem
Är i sluttampen på att investera i en ny kamera, det står mellan D5000 eller D90 men lutar åt D5000 på grund av att ekonomin styr och jag inte riktigt kan se att den lilla skillnaden mellan kamerorna motiverar mig till att köpa D90n som ändå är 2000 kr dyrare. :)

However, båda kamerorna kan filma i HD, och jag undrar vad jag behöver för minneskort för att det ska fungera bra. vad jag har förstått efter att kikat runt så räcker det egentligen med ett kort av klass 4, eller? Är det någon som har filmat mkt med HD kameror och kan uttala sig om vad man egentligen bör ha för kort?

Finns ju kort för hur mkt pengar som helst om man vill investera i det, men är det värt det? Jag kommer filma lite ibland kan jag tänka mig, men kommer inte använda kameran till någon daglig videoinspelning eller liknande. Det jag inte vill är att inspelningarna ska bli ryckiga eller på något annat sätt bli påverkade av ett minneskort som skriver segt.
 
Teoretiskt sett så borde klass 2 räcka, men jag har inga sådana kort att testa med. Sandisk ultra 2 klass 4 funkar att filma med utan problem i min d90.
 
ANNONS