Jeremiah2
Avslutat medlemskap
Se upp med minneskorten till D800
"Mustang Flash CF 633X" Från skitföretaget Teknikproffset fungerar INTE i D800.
(detta trots att ex samma kort sägs vara kompatibelt på Amazon.com)
Jag fick bittert erfara detta, köpte två minnen, "Err" på båda.
Levererades i förpackning som man fick öppna med mattkniv - den blir bara mos.
Teknikproffset vägrar ta tillbaka dem, de gömmer sig fegt nog bakom påståendet att de absolut inte kan ta dem i retur eftersom "originalförpackningen saknas".
Försök att få omleverans, ersätta dem för saknad kartong (250
- precis allt är fruktlöst. Det enda de kan säga är NEJ precis hela tiden. Oflexibelt, regelvidrigt och allmänt äcklig stil.
I början trodde jag det var fel på korten (eftersom de sa "Err") - då insisterade de på att jag skulle betala 350:- i felsökningsavgift. Hutlöst, regelvidrigt och bara fräckt.
Så här sitter jag med två 16GB kort som är rena hyllvärmare, för ca 700:- ...
Som extra tack för hjälpen fick jag "påminnelseavgift 50:-" på fakturan med.
Så, kolla vad som gäller i handboken, köp känt märke, köp från företag som vet/kan och är intresserade av nöjda kunder. Klåparna på teknikproffset stöttar er INTE om det går fel.
"Mustang Flash CF 633X" Från skitföretaget Teknikproffset fungerar INTE i D800.
(detta trots att ex samma kort sägs vara kompatibelt på Amazon.com)
Jag fick bittert erfara detta, köpte två minnen, "Err" på båda.
Levererades i förpackning som man fick öppna med mattkniv - den blir bara mos.
Teknikproffset vägrar ta tillbaka dem, de gömmer sig fegt nog bakom påståendet att de absolut inte kan ta dem i retur eftersom "originalförpackningen saknas".
Försök att få omleverans, ersätta dem för saknad kartong (250
I början trodde jag det var fel på korten (eftersom de sa "Err") - då insisterade de på att jag skulle betala 350:- i felsökningsavgift. Hutlöst, regelvidrigt och bara fräckt.
Så här sitter jag med två 16GB kort som är rena hyllvärmare, för ca 700:- ...
Som extra tack för hjälpen fick jag "påminnelseavgift 50:-" på fakturan med.
Så, kolla vad som gäller i handboken, köp känt märke, köp från företag som vet/kan och är intresserade av nöjda kunder. Klåparna på teknikproffset stöttar er INTE om det går fel.