Annons

Minneskort och D800

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeremiah2

Avslutat medlemskap
Se upp med minneskorten till D800

"Mustang Flash CF 633X" Från skitföretaget Teknikproffset fungerar INTE i D800.
(detta trots att ex samma kort sägs vara kompatibelt på Amazon.com)

Jag fick bittert erfara detta, köpte två minnen, "Err" på båda.

Levererades i förpackning som man fick öppna med mattkniv - den blir bara mos.

Teknikproffset vägrar ta tillbaka dem, de gömmer sig fegt nog bakom påståendet att de absolut inte kan ta dem i retur eftersom "originalförpackningen saknas".

Försök att få omleverans, ersätta dem för saknad kartong (250:) - precis allt är fruktlöst. Det enda de kan säga är NEJ precis hela tiden. Oflexibelt, regelvidrigt och allmänt äcklig stil.

I början trodde jag det var fel på korten (eftersom de sa "Err") - då insisterade de på att jag skulle betala 350:- i felsökningsavgift. Hutlöst, regelvidrigt och bara fräckt.

Så här sitter jag med två 16GB kort som är rena hyllvärmare, för ca 700:- ...

Som extra tack för hjälpen fick jag "påminnelseavgift 50:-" på fakturan med.

Så, kolla vad som gäller i handboken, köp känt märke, köp från företag som vet/kan och är intresserade av nöjda kunder. Klåparna på teknikproffset stöttar er INTE om det går fel.

Tack för varningen. Otur att det inte funkade som tänkt.
Aldrig hört talas om Mustangkort men skulle nog själv aldrig komma på tanken att köpa något sådant, utom kanske om jag råkade vara mitt i Borneos djungler och fyllt alla mina sandiskkort med bilder av märkliga djur och det bara fanns en sorts kort att köpa. Jag skulle vara skeptisk ändå.
Skämt åsido, till en så vital del som minneskortet ändå är krävs det goda referenser innan man köper, om man får välja. Förmodligen betalar man överpris, men slipper oftast problem.
Mattkniv får man använda till de andras förpackningar också. Dessa plastfort är ett otyg.

ANNONS
Götaplatsens Foto