Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

minneskort till 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

Palle-p

Aktiv medlem
sry för en konstig fråga men vilka minneskort passar 350d. på bilden i manualen får man plats med ett gigantiskt minneskort men jag har bara ett i en mindre modell.. ur funkar detta?

//Palle
 
Palle-p skrev:
sry för en konstig fråga men vilka minneskort passar 350d. på bilden i manualen får man plats med ett gigantiskt minneskort men jag har bara ett i en mindre modell.. ur funkar detta?

//Palle

Upp till 4GB borde nog inte vara ett bekymmer. Klarar nog kanske större, men inte batteriet.. Redan med 1GB får du plats med skapligt många bilder.
 
okej. men jag har ett Kingston SD 128mb. fungerar det så länge? för jag ska beställa ett större..
 
Nej SD är en annan korttyp. Det går säkert med någon form av adapter, men en sådan kostar säkert minst lika mycket som ett 128MB Compact Flash.
 
Patrik, när köpte du kameran? Jag fick i förrgår hem min kamera, en EOS 30D och på kartongen satt en fastklistrad lapp där det stor EXTRA! och ett nummer. Loggade in på CIG (CanonImageGateway) och kommer nu får ett 512 MB Compact Flash gratis.
 
EOS 350D stödjer fat32 och du behöver inte oroa dig för att du köper ett för stort kort. Dock är det som sagts tidigare bara compact flash kort som passar. Vill du av någon anledning använda ditt gamla SD-kort behöver du en adapter men det är knappast något att rekomendera då kortet är rätt litet och du troligen får ett hyffsat stort kort för samma pengar som en adapter skulle kosta.
 
Re: Kingstone..

Kingstone 4GB elitepro CF för 1249:-[/B]

Bara för saker heter Elite Pro etc är dom inte snabba, värt o tänka på om man vill ta många bilder i sekvenser.

4 GB** CompactFlash Card (SLC) (45x)
6.75 MB/sec från kingston hemsida.
 
RE:

Nej det är inte det snabbaste kortet! Köpte det för att det var ett bra pris! Kommer att använda det när jag åker till Santorini i höst. Annars här hemma har jag ett Sandisk Ultra2 2GB.

kjellsn
 
fn76 skrev:
Patrik, när köpte du kameran? Jag fick i förrgår hem min kamera, en EOS 30D och på kartongen satt en fastklistrad lapp där det stor EXTRA! och ett nummer. Loggade in på CIG (CanonImageGateway) och kommer nu får ett 512 MB Compact Flash gratis.

<hehe ja och jag fick tre stycken blev nog lite lagg när dom sände ut posten hehe
 
Tack vare denna tråden så kollade jag på min låda och hittade oxo denna lilla lapp.
MEN...problemet kommer nu:
Jag försöker registrera min kamera men webbplatsen vägrar ta emot mitt kameranummer som står skrivet på lådan!

Det sitter 2 lappar. Den övre har 3 nummerserier och sen den undre är gul med en nummerserie. Inget av det funkar!

Hur ska numret fyllas i och vilket?

Vill ju oxo ha ett gratis minneskort!
 
Om jag inte missminner mig fullständigt är det väl kamerans serienummer man ska fylla i och i så fall står det även på undersidan av kamerahuset.
 
JKay skrev:
Tack vare denna tråden så kollade jag på min låda och hittade oxo denna lilla lapp.
MEN...problemet kommer nu:
Jag försöker registrera min kamera men webbplatsen vägrar ta emot mitt kameranummer som står skrivet på lådan!

Det sitter 2 lappar. Den övre har 3 nummerserier och sen den undre är gul med en nummerserie. Inget av det funkar!

Hur ska numret fyllas i och vilket?

Vill ju oxo ha ett gratis minneskort!

Kamera nr står skrivet under kameran
 
Per_tissen skrev:
Om jag inte missminner mig fullständigt är det väl kamerans serienummer man ska fylla i och i så fall står det även på undersidan av kamerahuset.

Självklart!! Tack!
Tänkte inte så långt...*skratt*
 
ANNONS