Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
minolta 70-210 f4 med teleconverter eller sigma 400 f5.6 apo?
- Trådstartare toni
- Start datum
Gunnar D
Aktiv medlem
Enkel matte, 1,5ggr konverter minskar ljusstyrkan 1 steg, 2ggr konverter minskar 2 steg. Dvs f4 +2ggr konverter ger dig max f8 :-(
Då säger nog automagiska fikusen upp sig oxå.
Men men 1,5 gr konverter av god kvalitet så funkar det bra.
Men jag hade nog valt ett 400mm f5,6 om jag trodde att jag behöver den brännvidden mest.
Då säger nog automagiska fikusen upp sig oxå.
Men men 1,5 gr konverter av god kvalitet så funkar det bra.
Men jag hade nog valt ett 400mm f5,6 om jag trodde att jag behöver den brännvidden mest.
Pongu
Aktiv medlem
En del proffsfotografer använder bara 2x konvertrar i nödfall, för att de tycker att kvaliteten blir för dålig. De använder objektiv för upp till 100 000 kr och matchade konvertrar. Vi som har lite lägre krav tycker att 2x konverter duger bra, om både objektivet och konvertern håller bra kvalitet och fungerar ihop. Nästan ingen som håller på med foto professionellt tycker att 2x konverter och zoom-objektiv fungerar särskilt väl. Speciellt inte billig zoom och billig konverter. Kontentan är att du bör pröva kombinationen själv, för att testa om det duger för just dig. Om du inte förstorar eller säljer märker du kanske inte så stor skillnad, beroende på hur känslig du är. Om du är helt beroende av zoomfunktionen har du inget större val, men annars är det fasta 400:at ett mycket bättre val.
/Pontus
/Pontus