Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta Dimage 404?

Produkter
(logga in för att koppla)

joakim99

Medlem
Jag funderar på att köpa mig en digitalkamera som komplement till mina vanliga kameror (en Minolta 9xi och en Canon Ixus). Den stora anledningen är att jag vill kunna se mina bilder fortare och inte behöva fota en hel rulle innan det är dags för framkallning. Jag vill kunna ha möjligheten att kunna plocka ut papperskopior av hyffsat storlek (20x30) utan alltför dåligt resultat.

Den kameran som jag har spanat mest på är Minoltas model 404. Vad finns det för andra kameror som jag borde kolla upp?

mvh Joakim

I mina album "Blandade bilder" Och "Landsort-Försommar" finns bilder tagna med s404 om Du vill kolla hur bilder kan bli med den kameran.
Jesper

ok, skall titta på bilderna. Hur tycker du att kameran fungerar rent praktiskt? Är du nöjd? Något som fattas?

joakim.

Jag har bytt upp mig till en Minolta 7i. Det var dock inget fel på 404:an men jag ville ha den manuella zoomen, flera inställningsmöjligheter och "systemkamerakänslan". På www.minolta.se kan Du jämföra... Jesper

ANNONS
Götaplatsens Foto