.Z. skrev:
Att vi gör! Jag är nästan sjuklig i det fallet och ser bilder hela tiden, att sen fånga dem på bild var en annan sak...
För övrigt Niclas så körde jag genom Bjästa i Tisdags och de var sig likt. T.o.m. Sieverts foto finns kvar, åtminstone skylten-
//Larsa
På tal om sjuklig så är det många av oss fotografer som faktiskt fokuserar så ivrigt och totalt på bilder att man faktiskt nära på blir fysiskt sjuk.
Jag känner ofta så själv när jag tex ser på andras bilder. Jag besökte ett galleri här om dagen, en vän av mig med sina målerier samt en för tillfället deltagande fotoutställning. Intrycken var många och jag kunde bara besöka hälften av målerierna (men alla fotografierna!!hmm). Jag blev så matt,, nästan som att kraften sögs ur mig..
Därför så besöker jag ofta ett galleri flera gånger. Det är nog en övning, att inte sluta sig som en mussla för de krafter man utsätts för utan öva sig i att vara aximalt öppen men att mitt i öppenheten vara uthållig. Detta gäller nog även när man rör sig utomhus på resor osv..
Själv så har jag sedan första året jag började fota ivrigt/ständigt (typ +10 år sedan) haft kronisk huvudvärk. Kanske grundar sig det eländet i mitt ivriga seende och visuella sökande..hmm..
(Så känner Jag)
**
Bjästa, trevligt värre Larsa

Denna lilla pärla längs E4,an, nära Skuleskogen och Höga Kusten!
Siwerts foto. Han lever och mår rättså bra vad jag vet men börjar dra på åren nu (+80). Affären/ateljen gick dock i konkurs för sisådär 6-9 månader sedan. Siwert vägrade överge filmen i studion och när han försökte tappert var det nog för sent.
Hade jag haft lusten att bosätta mig i Bjästa så hade jag ivrigt försökt ta över verksamheten. Dock med en på många sätt förändrad riktning och taktik..
Även om Siwert själv lever så lämnar han redan nu ett tomrum efter sig i lilla Bjästa.
MVH Niclas,