Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Misslyckanden i PS

Produkter
(logga in för att koppla)

tritub

Aktiv medlem
Har ett stort problem med PS.
När jag ska beskära för att tex. lägga in bilden som ett inlägg i forumet får den inte vara större än 400x400 px och 60000 b...
Men då blir den helkass... måste dra ner den till 2 i kvalitetsskalan för att komma under maxgränsen.
Men de flesta bilder man ser här är på tok mkt bättre än de jag får in. Vad gör jag för fel? Bifogar bilden jag misslyckats med...

Bilagor

• stockholm 400x400 003.jpg
    stockholm 400x400 003.jpg
    39.5 KB · Visningar: 236
tritub skrev:
då kan jag inte kontrollera fil storleken...

Det kan du väl visst det!

Kolla min bild som jag bifogar. Vid "Quality" anger du vilken kvalitet du vill ha. Det är avgörande för hur stor filen blir. Har ritat en röd pil. Vid den andra pilen, som jag ritat, ser du hur stor filen blir.

Bilagor

• spara.jpg
    spara.jpg
    47.8 KB · Visningar: 226
FredrikArvidsson skrev:
Det kan du väl visst det!

Kolla min bild som jag bifogar. Vid "Quality" anger du vilken kvalitet du vill ha. Det är avgörande för hur stor filen blir. Har ritat en röd pil. Vid den andra pilen, som jag ritat, ser du hur stor filen blir.

då om någon gång tappa han färger när det blev gif...

Bilagor

• stockholm-400x400-003.gif
    stockholm-400x400-003.gif
    54.2 KB · Visningar: 216
FredrikArvidsson skrev:
Fattar inte riktigt kanske vad du menar. Men, du ska val inte spara ett foto som GIF! Du ska spara den som JPG.

Efter lite bökande hittade jag hur man valde mellan GIF (som var default) / JPG...
resultat:

Tack för hjälpen!! :)

Bilagor

• stockholm-400x400.jpg
    stockholm-400x400.jpg
    54.8 KB · Visningar: 194
ANNONS
Götaplatsens Foto