robilibob
Aktiv medlem
Igår ringde det en journalist från tidningen SKTF som undrade om de kunde göra en artikeln om min morsa, som nyligen fått friår och startat ett företag. Det fick de givetvis också. Saken är den att vi bor i Eksjö, småland, och tidningen ligger i Stockholm, om jag har förstått det hela rätt. Därför skulle jorunalisten göra en telefonintervju och skicka en frilansande journalist till Eksjö för att ta bilder på henne. Men då föreslog min morsa mig istället. Jag tackade givetvis ja, men journalisten påpekade att om de inte var nöjda med bilderna så kanske de inte skulle publicera dem, och skicka ner en "proffessionell" fotograf istället.
Jag vill verkligen att de ska ta med mina bilder, skulle vara fruktansvärt kul, tidningen har runt 180000 läsare.
Jag undrar bara om det är nån som har några tips, nåt speciellt man ska tänka på eller kolla upp? Min morsa fick alltså friår och har nu startat ett företag och jobbar som stresspedagog tillsammans med en annan kvinna.
Ska skicka bilderna på måndag eller tisdag - någon som vet hur stora och i vilket format jag ska skicka dem i?
Tror hon sa att hon ville ha 3 bilder, däribland en liggande till ettan.
Hur mycket brukar man få betalt för ett sånt här jobb förresten?
Tackar för alla svar som kan hjälpa!
Jag vill verkligen att de ska ta med mina bilder, skulle vara fruktansvärt kul, tidningen har runt 180000 läsare.
Jag undrar bara om det är nån som har några tips, nåt speciellt man ska tänka på eller kolla upp? Min morsa fick alltså friår och har nu startat ett företag och jobbar som stresspedagog tillsammans med en annan kvinna.
Ska skicka bilderna på måndag eller tisdag - någon som vet hur stora och i vilket format jag ska skicka dem i?
Tror hon sa att hon ville ha 3 bilder, däribland en liggande till ettan.
Hur mycket brukar man få betalt för ett sånt här jobb förresten?
Tackar för alla svar som kan hjälpa!