Annons

Mobilkamera komplement för videor. Vilken av dessa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jbongo

Ny medlem
Hej på er! Jag är ny här på forumet och behöver lite hjälp.

Jag är musiker och har en systemkamera men vill ha ett komplement för att spela in enklare videor spontant. Jag vill gärna att de ska vara snygga och ge bra material för att redigera i efterhand. Jag har tyvärr ingen större budget för mobil just nu och alla mobiler över 10K ratas, vilket plockar bort flera av de bra videoalternativen.

Jag håller på att kolla på dessa och skulle gärna höra om någon av er har erfarenhet av någon och kan tipsa:

Samsung Galaxy S20 (ej + eller ultra)
Huawei P30 Pro
Iphone SE 2020
för att se lite material från båda.
Jag gillar oftast Samsungs material bättre, men aningen för saturerade. Försvårar det redigeringsprocess och man borde sträva efter en flat återgivning eller vad tror ni?

Min prisklass är ca 6000 och jag mottager gärna andra tips också :)!

Tack på förhand!
 

Betacam_SP

Aktiv medlem
Hej på er! Jag är ny här på forumet och behöver lite hjälp.

Jag är musiker och har en systemkamera men vill ha ett komplement för att spela in enklare videor spontant. Jag vill gärna att de ska vara snygga och ge bra material för att redigera i efterhand. Jag har tyvärr ingen större budget för mobil just nu och alla mobiler över 10K ratas, vilket plockar bort flera av de bra videoalternativen.

Jag håller på att kolla på dessa och skulle gärna höra om någon av er har erfarenhet av någon och kan tipsa:

Samsung Galaxy S20 (ej + eller ultra)
Huawei P30 Pro
Iphone SE 2020
för att se lite material från båda.
Jag gillar oftast Samsungs material bättre, men aningen för saturerade. Försvårar det redigeringsprocess och man borde sträva efter en flat återgivning eller vad tror ni?

Min prisklass är ca 6000 och jag mottager gärna andra tips också :)!

Tack på förhand!
Jag tycker att Samsung levererade bättre. Den är skarpare och ger bäst exponering och färgåtergivning. O då ska ni betänka att jag är en Huaweiförespråkare i normalfallet haha.
 
ANNONS