Annons

Modell-bok

Produkter
(logga in för att koppla)

Simon Tirkel

Aktiv medlem
Någon som känner till en bra teroi-bok om modellfotografering? Gärna en som inehåller tydliga och fina bilder, som har bra struktur och är lättläst? Annars skulle jag vara tacksam om någon kunde tipsa om en bra internetsida där man kan köpa fotoböcker.

Tack på förhand!
 
senaste boken i mitt föråd är " Gilles Besimon - Beauty, Spirit Style" ..

EN stooooor bok med många intressanta bilder..

Kostar dock en slant. Men den var värd var enda öre :)
 
Vilka ämnen tar den upp? Endast modellfotografering, eller mer?

Har läst om den på Bokus. Den verkar inte ge några lektioner i fotografering precis? Men visst, inspiration kan man ju hämta. Men var mer ute efter en lärobok. Tack!
 
Tack Niklas för länkarna, det verkar intressant! Ska också kolla vad de har i biblioteket innan jag bestämmer mig.
 
modellbilder.se skrev:
senaste boken i mitt föråd är " Gilles Besimon - Beauty, Spirit Style" ..

EN stooooor bok med många intressanta bilder..

Kostar dock en slant. Men den var värd var enda öre :)

vart kan man hitta den boken sökte på bokus men fick ingen träff.
 
Titeln kan verka missvisande,men boken är föredömlig för modellfoto med färdig modellbild och skiss hur bilden togs, tillbehören samt objektiv och kamera -samt ljusets betydelse inne och ute."Lightning for glamourphoto" av David Kimber.Såldes för ett par hundralappar på bokrean för ett par år sedan.Annars finns en uppsjö av modellfotoböcker hos svenge fotoböcker
 
walter-g skrev:
Titeln kan verka missvisande,men boken är föredömlig för modellfoto med färdig modellbild och skiss hur bilden togs, tillbehören samt objektiv och kamera -samt ljusets betydelse inne och ute."Lightning for glamourphoto" av David Kimber.Såldes för ett par hundralappar på bokrean för ett par år sedan.Annars finns en uppsjö av modellfotoböcker hos svenge fotoböcker

Yes, det är Rotovision serien, visst är de bra. Jag gillar dem skarpt. Böcker är underskattat, fick precis "Photoshop CS Bible, Professional Edition", ser lovande ut.

Alla böcker i "Lightning for..." serien är trevliga, jag har en handfull.
 
walter-g skrev:
Titeln kan verka missvisande,men boken är föredömlig för modellfoto med färdig modellbild och skiss hur bilden togs, tillbehören samt objektiv och kamera -samt ljusets betydelse inne och ute."Lightning for glamourphoto" av David Kimber.Såldes för ett par hundralappar på bokrean för ett par år sedan.Annars finns en uppsjö av modellfotoböcker hos svenge fotoböcker

Var kan man köpa denna bok som billigast?
 
Simon Tirkel skrev:
Tack så mycket för länken! Så ni rekommenderar denna bok, men är den endast för studiofotografering?

Japp, "Lightning for..." serien gäller främst studio, eller iaf fotografering med konstljus (det går ju även utomhus).
 
ANNONS