niklasl
Aktiv medlem
Roligt att kunna glädja!Jeppe skrev:
Hahaha.. ä alltså förlåt Niklas.. du bjuder på kvällens skratt här..
Första gröna från höger... det SKA nog vara så.. det är nog en grön bräda. Likaså den första magenta från höger, som du kallar den..
Sen de andra är ja.. jag vet inte.. jag har oerhört svårt att se något där. Kan vara något helt annat, eftersom jag inte ser mycket skillnad mellan före- och efter bilderna.
Jag tycker du klyver hårstrå här..
Ja, detta är pixelpeeping. Den CA som finns har ju ingen som helst praktisk betydelse. Men att påstå att det inte finns är ju felaktigt. P g a FS filstorleksrestriktioner så har filen jpeg-komprimerats mer än vad som önskats (8). Men börja med att titta runt den vita fläcken nere till vänster. Om du sedan tittar runt de lodrätta, ljusare fälten så ser du säkert CA. Att det gröna längst till höger flyter in i den gröna brädan... ja, det är ju självklart - men faktum är att det syns även där. Och kring just det ljusa fältet syns magentaavvikelsen på motsatt sida väldigt tydligt.
Tanka gärna ner Kims originalbild som länkas till i förra tråden det kom upp och titta runt. Jag tror att du kommer att förstå vad jag menar då.