Annons

monopod

Produkter
(logga in för att koppla)
Du skruvar det direkt i kameran. Jag har just det stativet, mycket bra i förhållande till priset.
Det är kanske inget som man använder som batong och slår ner illgärningsmän med, men till foto funkar det bra..

Ja, den har ju vanlig kvartstumsgänga så du kan montera valfri led.

Någon form av led är ju ett måste om du inte enbart använder telen med stativfästen. Annars kan du ju inte ta vertikala bilder.

Det finns leder som är speciellt till för enbenare. Dessa går bara att tippa åt sidan och inget annat. Personligen skulle jag nog ändå välja en enkel liten kulled.

oj, var inte ett monopod dyrare än så!
nån som har erfarenhet av detta monopod? är det lätt att fälla ut benet t.ex? å duger stabiliteten man får med ett sånt här?
tar en del konsertbilder, och i vissa situationer hade det säkert kunna hjälpa en aning!

kanske skulle köpa ett till sig själv i "adventspresent" :)

nu beställde jag ett sådant monopod, hoppas att det funkar bra då!
(beställde även en lomo fisheye för 349 spänn, hoppas det blir en trevlig bekantskap)

OscarM skrev:
oj, var inte ett monopod dyrare än så!
nån som har erfarenhet av detta monopod? är det lätt att fälla ut benet t.ex? å duger stabiliteten man får med ett sånt här?
tar en del konsertbilder, och i vissa situationer hade det säkert kunna hjälpa en aning!

kanske skulle köpa ett till sig själv i "adventspresent" :)
Har den där pinnen och tycker den duger fint. Har inte fotat mycket "live" med den än men det är snabbfästen och går lätt att fälla ut benet. Vad gäller stabiliteten så är det din egen balans som bestämmer :)
Men om du är kort och behöver dra ihop pinnen lite grann så dra ihop den nedersta delen som är ganska tunn och då känns allt lite stabilare men det är en kraftig pinne så det håller nog ihop ändå.

Ett litet plus för gummibiten längst ner som går att skruva upp om man får då fram en pigg så det ger bättre fäste på allt annat än golv inomhus :)

ANNONS
Götaplatsens Foto