Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Mother of all lenses Canon EF 1200mm f/5.6 L USM Lens Review

Produkter
(logga in för att koppla)
Fränt! Man kan fundera ett tag på vem som skulle kunna kalla linsen användbar, dvs används ofta. Någons favoritglugg kanske? Alltid på kameran...

Gissar att man får en skaplig sportbil, nästan vilken annan Nikonglugg som hels, en valfri kamera och en bunt med pengar i fickan istället för dessa gluggar.

Funderar på att skaffa en, men har inte hittat någon passande fotoväska. ;-)

Jaaa, men 200-500 är ju så FUTTIGT i dessa sammanhang. Kommer inte upp i 1000mm ens med en 2x-converter. Pytt! FAST! Den har (liksom Canons) AF (så Nikonist jag är föraktar jag inte ultraljuds-AF). OCH den har bländare f2.8. Och den väger ju i stort sett lika mycket som Canongluggen... Idé: undrar hur bra den funkar om man stackar två 2x-convertrar...?

Ah! Flashback! Stackade en gång två 2x-convertrar på min (gamla manuella) 300, varav den ena var en Kenko, och den jammade fast så djävligt att jag fick gå till verkstad för att få bort skiten. Säljes billigt om nån är intresserad... (Kenko-convertern, alltså, inte gamla Bettan och originalconvertern)

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto